Maserati Quattroporte - sprawdźmy, jak powstaje
Ostatnio to Mercedes pochwalił się produkcją modelu Klasy S, a dziś możemy zerknąć, jak przebiega montaż Maserati Quattroporte. Oprócz tego możemy zajrzeć do wnętrza modelu i zobaczyć, jakie ciekawe rozwiązania w sobie kryje.
Obecnie produkcja modelu Maserati Quattroporte odbywa się we włoskiej fabryce w Turynie. Model może pochwalić się naprawdę ciekawym wyposażeniem, w skład którego wchodzi między innymi system infomedialny z dotykowym wyświetlaczem Maserati Touch Control. Ciekawym dodatkiem są również pedały z regulacją położenia oraz kamera wsteczna. Na deser dostaniemy 15-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins.
Jeśli chodzi o serce włoskiej limuzyny, podstawową jednostką jest 3,0-litrowy motor o mocy 410 KM osiąganych przy 5500 obr./min oraz 550 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1750 obr./min, bazujący na bloku V6 Pentastar Chryslera. Moc będzie przekazywana na koła za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej.
Taka jednostka jest w stanie rozpędzić Maserati Quattroporte od 0 do 100 km/h w czasie 5 sekund, zaś prędkość maksymalna dobija do poziomu 285 km/h. Z opcjonalnym napędem na cztery koła nowe Maserati Quattroporte przyspiesza do "setki" w czasie 4,9 sekundy i osiąga o 1 km/h mniej - dokładnie 284 km/h.
A co pojawi się pod maską najmocniejszej wersji? Do napędu topowego wariantu posłuży doładowana jednostka 3,8-litra V8, która dostarcza 530 KM przy 6500 obr./min oraz 649 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Po użyciu funkcji Overboost moment obrotowy podskakuje do poziomu 710 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym wariancie 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to już 307 km/h.