Maserati GranTurismo MC Stradale - piękność z Genewy
Stoisko Maserati na praktycznie każdym salonie samochodowym cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Co prawda wiele osób twierdzi, że w nowych modelach marki nie ma wielu zmian, ale... po co zmieniać coś, co jest piękne? Przykładem może być najnowsze Maserati GranTurismo MC Stradale.
Zaczniemy od razu od deseru. Pod maską modelu Maserati GranTurismo MC Stradale pojawi się wzmocniona wersja silnika włoskiego producenta, czyli 4,7-litrowa jednostka V8 o mocy 460 KM z momentem obrotowym na poziomie 510 Nm. Silnik jest o 10 KM oraz 20 Nm mocniejszy niż w modelu GranTurismo Sport. Maserati bawi się w podobne podchody jak Porsche ze swoim 911 - mnóstwo wersji, które ciężko od siebie odróżnić.
Maserati twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 303 km/h. Maserati GranTurismo MC Stradale dostaje twardsze zawieszenie oraz najwyższej klasy hamulce Brembo, które zatrzymują auto pędzące 100 km/h na odcinku zaledwie 35 metrów. Oprócz tego zastosowano nową 6-biegową skrzynię MC Race Shift.
Zmiany wizualne widoczne na zdjęciach to przede wszystkim inny zderzak przedni z charakterystycznymi "kłami", tylny zderzak z dyfuzorem oraz dwiema końcówkami układu wydechowego. Na deser dostajemy delikatny spojler na bagażniku oraz inny wzór 20-calowych aluminiowych felg.
We wnętrzu Maserati GranTurismo MC Stradale znajdziemy nowe sportowe fotele ze zmienioną konstrukcją, dzięki czemu na tylnych siedzeniach znajdziemy więcej miejsca. Oprócz tego dostaniemy spłaszczoną kierownicę z dużymi łopatkami do zmiany biegów, aluminiowe pedały oraz wstawki z włókna węglowego.