Marka MG wróci do Europy
Ostatnio częściej mieliśmy do czynienia z wycofywaniem ze sprzedaży niektórych marek, a wręcz ich "uśmiercaniem", więc każda informacja o powrocie na rynek z pewnością powinna ucieszyć. Chiński koncern SAIC zapowiedział właśnie, że w 2019 r. do Europy powróci marka MG.
Choć ta informacja o powrocie na europejski rynek nie do końca odpowiada prawdzie, gdyż od 2011 r. auta tej brytyjskiej marki można nabyć w Wielkiej Brytanii. Słaby jednak początek sprzedaży sprawił, że władze koncernu odwlekały w czasie wprowadzenie MG również na inne europejskie rynki. Nie zrezygnowano jednak z tych planów, gdyż różne badania wykazywały, że marka MG jest wciąż dość dobrze rozpoznawalna przez europejskich klientów. Teraz Chińczycy uznali, że nadeszła odpowiednia pora do ponownej próby powrotu na najważniejsze europejskie rynki.
Tym samym, po 12 latach nieobecności, samochody brytyjskiej marki MG pojawią się w sprzedaży w największych państwach Europy, a sprzedaż będzie się odbywać poprzez przedstawicielstwo fimy w Luksemburgu. Przypomnijmy, że marka MG należy do koncernu SAIC od 2007 r., kiedy to nastąpiło połączenie z innym chińskim koncernem Nanjing Automobile. Nanjing nabył prawa do marki MG w 2005 r., po tym jak bankructwo ogłosił MG Rover.
Gama modelowa, przynajmniej w początkowym etapie, ma opierać się o małe oraz kompaktowe modele, a także SUV-y z tych segmentów rynkowych. Jednym z ważniejszych modeli ma być mały crossover MG ZS (na zdjęciu), który na początku tego roku zadebiutował na chińskim rynku, a na Wyspach Brytyjskich pojawi się pod koniec tego roku. Obok niego pojawi się następca kompaktowego SUV-a GS, a także mały MG3. Nowe modele, jakie będą trafiać na europejski rynek, będą wytwarzane w chińskich zakładach produkcyjnych, po tym jak w zeszłym roku zakończono produkcję w fabryce w Longbridge.
Decyzja o wejściu na europejski rynek podyktowana jest nie tylko chęcią zwiększenia sprzedaży i zysków na Starym Kontynencie. Popularność poszczególnych marek i modeli w Europie czy również w Stanach Zjednoczonych przekłada się na późniejsze wyniki sprzedaży tych samych modeli w Chinach.
W 2016 r. sprzedaż marki MG w Wlk. Brytanii wyniosła 4195 egzemplarzy i była o 33 proc. większa niż rok wcześniej. W tym samym czasie sprzedaż w Chinach wyniosła 80 289 sztuk.
SAIC, póki co, nie zdradził, jakie plany sprzedażowe wiąże z wejściem MG do Europy.