Maksymalna przyjemność z jazdy w Porsche 718 T
Do oferty modeli Porsche Boxster i Cayman dołącza nowa wersja silnikowa 718 T. W tym przypadku literka „T” w nazwie pochodzi od słowa „Touring”, równie dobrze jednak może oznaczać turbodoładowaną jednostkę typu bokser o 4 cylindrach.
Turbodoładowana jednostka typu bokser o pojemności dwóch litrów generuje moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy równy 380 Nm (przy 2150 obr/min), jest w stanie rozkręcić się do 7500 obr/min, a przy tym zapewnia bardzo dobre wyniki przyspieszenia. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi zaś 275 km/h.
Dostępny w standardzie pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual, które są wybieralne za pomocą przełącznika na kierownicy. W programach Sport i Sport Plus charakterystyka zarządzania silnikiem i przepustnicy staje się bardziej sportowa, a w wersji z manualną przekładnią dostępna jest funkcja automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która przyspiesza redukcję przełożeń. W trybie Sport Plus konfiguracja zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej przekładni dwusprzęgłowej PDK stają się jeszcze bardziej sportowe. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.
Pod względem stylistycznym Porsche 718 T będzie się wyróżniać 20-calowymi obręczami z lekkich stopów w tytanowym kolorze Titanium Grey i obniżonym o 20 mm sportowym zawieszeniem. Ponadto lusterka boczne otrzymały szare obudowy. Z tyłu wersje te można rozpoznać po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem. Klienci będą mieli do wyboru lakiery czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczne lakiery: biały Carrara White, czarny Deep Black oraz srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue.
Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach. Natomiast moduł Porsche Communication Management (PCM) zastąpiono pojemnym schowkiem, chociaż nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu multimedialnego, mogą zamówić go bez dopłaty.
Ponadto w kabinie pojawiło się sporo sportowych dodatków, w tym m.in. sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem. Czarne tarcze wskaźników zdobi logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie. Dynamiczne mocowania przekładni minimalizują wibracje w obszarze silnik/skrzynia. W ten sposób połączono zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni, co przy szybko pokonywanych zakrętach sprawia, że zachowanie samochodu jest precyzyjniejsze i stabilniejsze.
Na polskim rynku Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, zaś 718 Boxster T od 286 800 zł.