Ma być łatwiej dla kierowców, ale najpierw będzie... trudniej
Ruszają prace nad zwiększeniem przepustowości autostrady A2 na odcinku pomiędzy Łodzią a Warszawą. Najpierw rozebrane zostaną wyspy na nieczynnym punkcie poboru opłat w Pruszkowie. Nieco dłużej kierowcom przyjdzie poczekać na dobudowanie trzeciego pasa autostrady na tym fragmencie A2.
Konieczność zwiększenia przepustowości autostrady A2 łączącej Łódź z Warszawą wynika z rosnącego natężenia ruchu na tej drodze. Przeprowadzony w 2017 r. pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz. wykazał wzrost o 13 tys. pojazdów na dobę w stosunku do danych z 2015 r. Planowana realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego w sąsiedztwie autostrady z pewnością jeszcze bardziej przyczyni się do zwiększenia ruchu na tym fragmencie A2.
Od jutra mają ruszyć prace na punkcie poboru opłat w Pruszkowie. Rozebranych ma zostać siedem wysp segregacyjnych, wyremontowana zostanie także nawierzchnia betonowa. Po wykonaniu oznakowania poziomego i ustawieniu barier kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Ruch będzie odbywał się płynnie, bez ograniczenia prędkości tak jak obecnie. Powyższe prace powinny zostać zakończone do końca czerwca br.
Znacznie dłużej potrwa natomiast rozbudowa A2 o trzeci pas jezdni. W ciągu 19 miesięcy projektanci mają opracować analizę techniczną z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu i uzyskać decyzję środowiskowej. Podpisano już umowę z firmą Transprojekt Gdański na wykonanie powyższych prac na łódzki odcinek A2 liczący 46,2 km. Lada dzień powinna zostać wybrana również najkorzystniejsza oferta na wykonanie projektu na rozbudowę mazowieckiej części autostrady A2.
Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargów w trybie projektuj i buduj na realizację inwestycji, czyli poszerzenie blisko 90 km autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu wykorzystując na ten cel szeroki pas dzielący, jaki przewidziano na ten cel. Zakończenie inwestycji planowana jest na połowę 2025 r.