Lynk&Co 02, czyli drugi chiński crossover na Europę
Wczoraj informowaliśmy o potwierdzonych planach rozpoczęcia produkcji pierwszego crossovera chińskiej marki Lynk&Co w belgijskiej fabryce Volvo u boku nowego XC40, a już dziś mamy zdjęcia kolejnego crossovera gotowego już prawie na podbój europejskiego rynku. W Amsterdamie zaprezentowana została przedprodukcyjna jeszcze wersja modelu 02.
Władze firmy określają nowy model jako "sportowy crossover SUV". Jak na razie jednak niewiele szczegółów poznaliśmy na jego temat. Wiadomo jedynie, że został zbudowany na nieco krótszej, szerszej i niżej zawieszonej platformie CMA, a więc tej samej, na której powstało Volvo XC40, a także pierwszy crossover chińskiej marki.
Lynk&Co 01 trafił do sprzedaży na chińskim rynku w listopadzie zeszłego roku i jego przedsprzedaż zaskoczyła chyba najbardziej optymistycznie nastawione osoby w firmie. W ciągu zaledwie 137 sekund wykupiono całą pulę 6 tysięcy egzemplarzy przeznaczonych do wstępnej sprzedaży. Taki wynik z pewnością zaostrzył apetyty władz koncernu Geely, do którego należy Lynk&Co, stąd decyzje o kolejnych premierach nowych modeli. Na europejskim rynku 01, który będzie produkowany wspólnie z XC40 w fabryce Volvo w Ghent, pojawi się pod koniec przyszłego roku. Na drugiego w ofercie crossovera będziemy musieli poczekać rok dłużej.
Wprawdzie nie poznaliśmy jeszcze szczegółów technicznych 02, ale trochę informacji przy okazji premiery modelu zostało podanych do publicznej wiadomości. Podobnie jak na chińskim rynku, również w Europie 02 będzie oferowany w jednej, ale za to bogatej wersji wyposażeniowej. Jak tłumaczą Chińczycy, ma to pomóc klientom podczas procesu kupowania tego modelu. Liczne warianty wyposażeniowe oraz długie listy wyposażenia dodatkowego znacznie wydłużają wybór odpowiedniej wersji. Wiadomo również, że europejskie wersje będą hybrydami, choć parametrów ani osiągów nie poznaliśmy.
Na początku swojej ekspansji na Starym Kontynencie Lynk&Co uruchomi punkty sprzedaży w Amsterdamie, Barcelonie, Berlinie, Brukseli oraz Londynie w modnych punktach w centrach tych miast. Nie oznacza to jednak, że w innych dużych miastach nie będzie chińskiej marki. Chińczycy planują wprowadzić swego rodzaju objazdowe punkty sprzedaży. Po całej Europie będzie poruszać się 20 ciężarówek i w ten sposób w samym tylko 2020 r. chińska marka ma się pojawić w 700 europejskich miastach. Według władz koncernu pozwoli to zaoszczędzić nawet 10% kosztów w porównaniu z tradycyjną formą sprzedaży.
Jednocześnie duży nacisk zostanie położony na sprzedaż online. Ponadto Chińczycy będą chcieli zaangażować się w usługi wynajmu samochodowego, który coraz częściej zaczyna być promowany przez władze dużych miast, jako sposób na zmniejszenie korków, a tym samym zanieczyszczenia miast.