Luksusowy krążownik szos Lexusa z widocznymi zmianami
Lexus GX 460 przeszedł właśnie kurację odmładzającą, w efekcie której zyskał nową stylistykę, do tego lista wyposażenia wydłużyła się o nowe pozycje z zakresu bezpieczeństwa oraz rozwiązania, które zwiększą jego możliwości offroadowe.
Zmiany stylistyki widoczne są przede wszystkim w przedniej części nadwozia, gdzie zmieniony grill w kształcie klepsydry i z plecionym wzorem, a także bardziej agresywnie ukształtowane reflektory LED-owe przywodzą na myśl pozostałe modele tej japońskiej marki.
Odświeżony SUV dostępny jest także z pakietem Sport Design Package z innym wykończeniem w dolnej części atrapy chłodnicy i bocznych lusterek, końcówką układu wydechowego pokrytą czarnym matem i 19-calowymi, aluminiowymi felgami wykończonymi lakierem Gunmetal Metallic. GX 460 jest teraz w 7 kolorach lakieru i 4 wariantach kolorystycznych wnętrza, w tym nowym Rioja Red z czarną podsufitką.
W kabinie japońskiego SUV-a znajdziemy elementy wykończeniowe wykonane ze skóry czy drewna, w tym m.in. tapicerkę ze skóry semianilinowej, która jest barwiona dogłębnie, a nie jedynie na powierzchni. W droższych wersjach wyposażenia we wnętrzu auta znalazły się także elementy z afrykańskiego drewna sapeli połączone z aluminium.
W standardzie odświeżonego Lexusa GX pojawił się od teraz pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System+, w skład którego wchodzą m.in. układ przeciwkolizyjny z wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.
Z kolei system Lexus Enform Remote pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie drzwi, włączenie silnika i klimatyzacji, a także sprawdzenia poziomu paliwa przy pomocy smartfonu, smartwatcha albo urządzeń obsługujących rozwiązania Google Assistant oraz Amazon Alexa.
Pod maską Lexusa GX 460 znajdziemy tę samą V-ósemkę o mocy 301 KM i pojemności 4,6 l, która generuje 446 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka dawka mocy i momentu sprawiają, że auto może pociągnąć nawet ponad 2900-kilogramową przyczepę, w czym dodatkowo pomaga układ stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Naturalnie na wyposażeniu nie brak także stałego napędu na wszystkie koła z centralnym dyferencjałem Torsen. Auto dysponuje także znanymi z terenówek Toyoty i Lexusa systemami, w tym Kinetic Dynamic Suspension System, który dostosowuje zachowanie drążków stabilizujących do podłoża, układem aktywnego zawieszenia Adaptive Variable Suspension z trybami Normal, Sport oraz Comfort, a także asystentem zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control).
Nowością w GX 460 jest pakiet Off-Road Package, który zawiera systemy Multi-Terrain Monitor i Panoramic View Monitor pokazujące najbliższe otoczenia auta w czasie poruszania się w trudnym terenie oraz parkowania. W ramach pakietu otrzymamy również chłodnicę skrzyni biegów, osłonę zbiornika paliwa i systemy Crawl Control oraz Multi-Terrain Select.