<b>Polacy w czołówce</b>
Dobrymi wynikami finałowymi zakończyli swój udział polscy w rozegranej na austriackim torze Melk Wachauring IV rundzie Mistrzostw Europy Rallycross.
Dobrymi wynikami finałowymi zakończyli swój udział polscy w rozegranej na austriackim torze Melk Wachauring IV rundzie Mistrzostw Europy Rallycross.
Po trzech sesjach kwalifikacyjnych i biegach finałowych Polacy zajęli w licznie obsadzonej Dywizji 1a (samochody do 1600 ccm pojemności z ograniczonym zakresem przeróbek)odpowiednio miejsca: trzecie - Krzysztof Groblewski (VW Polo)oraz piąte - Marcin Laskowski, ubiegłoroczny mistrz Polski w klasie 3 (Peugeot 106 Maxi). Groblewski jest weteranem startów w ME, jest to już jego trzeci sezon, Laskowski jest debiutantem, tym bardziej jego pozycja w ścisłej czołówce najlepszych zawodników w Europie jest cenniejsza. Swoją lokatę Marcin zawdzięcza równie ekipie mechaników, która w ekspresowym tempie uporała się z naprawą zawieszenia połamanego w III sesji kwalifikacyjnej na nierównościach toru.
Dobre miejsce w kwalifikacji końcowej Dywizji 2 (samochody do 2000 ccm pojemności, bez przeróbek)zapewnił sobie Piotr Tyszkiewicz (Opel Astra OPC), który ostatecznie zajął siódme miejsce, lecz był o krok od wygrania finału B i znalezienia się w gronie najlepszych z finału A. W trakie zawodów samochód miał awarię wspomagania, co jak wiadomo sprawia kierowcy ogromne trudności w jego prowadzeniu, wpływając bezpośrednio na osiągnięty na mecie wynik.
W najsilniejszej Dywizji 1 (samochody o pojemności ponad 2000 ccm, czteronapędowe z turbodoładowaniem)po raz pierwszy w tym sezonie zwyciężył broniący tytułu Szwed Kenneth Hansen (Citroen Xsara). Dotychczas nie udało mu się znaleźć na najwyższym podium ze względu na częste i poważne awarie samochodu, co bardzo martwiło sympatycznego Szweda. Po ostatniej rundzie wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji zbiorczej po 4 rundach.
<strong>Źródło: rallycross-sport.com</strong>
<table align=center><tr><td colspan=5>DYWIZJA 1</td></tr><tr><td>Pl</td><td>Nr</td><td>Driver</td><td>Land</td><td>Ca</td><td>Punten</td></tr><tr><td>1</td><td>1</td><td>Hansen Kenneth</td><td>S</td><td>Citroën Xsara</td><td>20</td></tr><tr><td>2</td><td>6</td><td>Kuypers Jos</td><td>NL</td><td>Ford Focus</td><td>17</td></tr><tr><td>3</td><td>7</td><td>Bermingrud Morten</td><td>N</td><td>Citroën Xsara</td><td>15</td></tr><tr><td>4</td><td>2</td><td>Eklund Per</td><td>S</td><td>Saab 9-3 T16</td><td>13</td></tr><tr><td>5</td><td>9</td><td>Jernberg Michael</td><td>S</td><td>Ford Focus</td><td>12</td></tr><tr><td>6</td><td>3</td><td>Pailler Jean-Luc</td><td>F</td><td>Peugeot 206</td><td>11</td></tr><tr><td>7</td><td>5</td><td>Larsson Lars</td><td>S</td><td>Skoda Fabia</td><td>10</td></tr><tr><td>8</td><td>17</td><td>Lindefjell Guttorm</td><td>N</td><td>Hyundai Accent</td><td>9</td></tr><tr><td>9</td><td>16</td><td>Jokinen Marko</td><td>FIN</td><td>Peugeot 206</td><td>8</td></tr><tr><td>10</td><td>43</td><td>Höller Alois</td><td>A</td><td>Lancia EVO 4</td><td>7</td></tr><tr><td>11</td><td>27</td><td>Kotan Peter</td><td>H</td><td>Ford Focus T16 4x4</td><td>6</td></tr><tr><td>12</td><td>23</td><td>Spitaler Franz</td><td>A</td><td>BMW M3 4X4</td><td>5</td></tr><tr><td>13</td><td>22</td><td>Schmied Milan</td><td>CZ</td><td>Skoda Fabia</td><td>4</td></tr><tr><td>14</td><td>20</td><td>Petrakovits Erich</td><td>A</td><td>Ford Focus T16 4x4</td><td>3</td></tr><tr><td>15</td><td>49</td><td>Streitler Willi</td><td>A</td><td>Nissan Sunny GTI/R</td><td>2</td></tr><tr><td>16</td><td>18</td><td>Revesz Tamas</td><td>H</td><td>Toyota Corolla WRC</td><td>1</td></tr></table><table align=center><tr><td colspan=5 align=center>DYWIZJA 1A</td></tr><tr><td>Pl</td><td>Nr</td><td>Driver</td><td>Land</td><td>Ca</td><td>Punten</td></tr><tr><td>1</td><td>203</td><td> Snoeck Ron</td><td> NL</td><td> Seat Ibiza </td><td>20</td></tr><tr><td>2</td><td>201</td><td> Kalny Jaroslav</td><td> CZ </td><td>Peugeot 206</td><td> 17</td></tr><tr><td>3 </td><td>202</td><td> Groblewski Krzysztof</td><td> PL</td><td> VW Polo</td><td> 15</td></tr><tr><td>4 </td><td>210</td><td> Larsson Ronny</td><td> S </td><td>Peugeot 106 maxi</td><td>13</td></tr><tr><td>5 </td><td>219</td><td> Laskowski Marcin</td><td>PL</td><td> Peugeot 106 maxi</td><td> 12</td></tr><tr><td>6 </td><td>214</td><td> Sykora Miroslav</td><td> CZ</td><td>Peugeot 106</td><td> 11</td></tr><tr><td>7 </td><td>220</td><td> Cermak Zdenek</td><td> CZ</td><td> Skoda Fabia </td><td> 10</td></tr><tr><td>8 </td><td>208</td><td> Van den Branden Davy</td><td> B</td><td> Citroën Saxo VTS</td><td> 9</td></tr><tr><td>9 </td><td>216</td><td> Sutherland Pascal</td><td> B</td><td> Ford Fiesta</td><td> 8</td></tr><tr><td>10 </td><td>204</td><td> Veverka Vaclav</td><td> CZ </td><td>Peugeot 206 Maxi</td><td> 7</td></tr><tr><td>11 </td><td>217</td><td> Petrakovits Christian</td><td> A </td><td>VW Polo</td><td> 6</td></tr><tr><td>12 </td><td>206</td><td> Kotek Tomas</td><td> CZ</td><td> Skoda Felicia</td><td> 5</td></tr><tr><td>13 </td><td>213</td><td> Veltman Jan</td><td> NL</td><td> Citroen Saxo VTS</td><td> 4</td></tr><tr><td>14 </td><td>228</td><td> Veltman Willem</td><td> NL</td><td> Citroen Saxo VTS</td><td> 3</td></tr><tr><td>15 </td><td>224</td><td> Reither Roland</td><td> A</td><td> Suzuki Swift</td><td> 2</td></tr><tr><td>16 </td><td>218</td><td> Scherman Gerhard</td><td> A</td><td>Suzuki Swift</td><td> 1</td></tr></table><table align=center><tr><td colspan=5 align=center>DYWIZJA 2</td></tr><tr><td>Pl</td><td>Nr</td><td>Driver</td><td>Land</td><td>Ca</td><td>Punten</td></tr><tr><td>1</td><td> 103</td><td> Pinomaki Jussi</td><td> Fin </td><td>Renault Clio Sport</td><td> 20</td></tr><tr><td>2</td><td> 122</td><td> Gustafsson Per</td><td>S </td><td>Peugeot 206 </td><td> 17</td></tr><tr><td>3</td><td> 102</td><td> Sachweh Harald </td><td>N </td><td>Opel Astra OPC </td><td>15</td></tr><tr><td>4</td><td> 105</td><td> Castoral Roman </td><td>CZ </td><td>Opel Astra OPC </td><td>13</td></tr><tr><td>5</td><td> 109</td><td> Snoeijers Marcel </td><td>NL</td><td> Renault Clio RS</td><td> 12</td></tr><tr><td>6</td><td> 104</td><td> Nilsson Marcus</td><td> S</td><td> Peugeot 206 RC </td><td>11</td></tr><tr><td>7</td><td> 120</td><td> Tyszkiewicz Piotr</td><td> PL </td><td>Opel Astra OPC </td><td>10</td></tr><tr><td>8</td><td> 199</td><td> De Keersmaecker Michael</td><td> B</td><td> Honda Civic R </td><td>9</td></tr><tr><td>9</td><td> 128</td><td> Racek Tomas </td><td>CZ</td><td> Renault Clio RS </td><td>8</td></tr><tr><td>10</td><td> 115</td><td> Novotny Pavel Jun</td><td> CZ</td><td> Citroën Xsara </td><td>7</td></tr><tr><td>11</td><td> 116</td><td> Van Beers Dave</td><td> B </td><td>Renault Clio RS </td><td>6</td></tr><tr><td>12</td><td> 121</td><td> Peruth Milan </td><td>CZ</td><td> Peugeot 306 S16 </td><td>5</td></tr><tr><td>13</td><td> 125</td><td> Panhauser Werner </td><td>A</td><td> Renault Clio </td><td>4</td></tr><tr><td>14 </td><td>138</td><td> Kalna Michaela </td><td>CZ</td><td> Peugeot 306 S16</td><td>3</td></tr><tr><td>15</td><td> 123</td><td> Förster Richard </td><td>A </td><td>VW Golf </td><td>2</td></tr></table>