Lotus Elise S Cup R - dla niedzielnego kaskadera
Kupno samochodu tylko do zabawy to marzenie niejednego kierowcy. Większość musi godzić się z kompromisami, lub w ogóle rezygnować z własnych potrzeb na rzecz dużego auta rodzinnego. Mimo to czasem warto pomarzyć, np. o modelu Lotus Elise S Cup R.
Model Lotus Elise S Cup R to auto przeznaczone na tor, więc odbiór dzieci ze szkoły lub weekendowe zakupy nie wchodzą w grę. Do napędu tego małego potworka służy doładowana jednostka benzynowa 2ZR-FE produkcji Toyoty o pojemności 1,8-litra i mocy 220 KM z momentem obrotowym rzędu 250 Nm. Napęd przekazywany jest naturalnie na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
W porównaniu do konwencjonalnej wersji modelu Elise R, wariant Cup R jest odpowiednio pomalowany, ma również wiele dodatków aerodynamicznych dla poprawy prowadzenia - duży tylny spojler, boczne dukty powietrzne, rozbudowany przedni spojler, tylny dyfuzor etc. Oprócz tego model Lotus Elise S Cup R wyposażono w zaawansowany system kontroli jednostki napędowej.
Ciekawostką jest również regulowane zawieszenie oraz system kontroli przepływu powietrza, co pozwala na regulację docisku oraz stabilności na torze. Po zastosowaniu lekkich podzespołów, model Lotus Elise S Cup R waży zaledwie 924 kg. Ze względu na specyfikację wyścigową, auto może startować w różnych seriach wyścigowych, takich jak Lotus Cup UK, Lotus Cup Europe, Lotus Cup Italia, Lotus Cup USA, Lotus Cup Japan, Lotus Cup Thailand, Lotus Cup China oraz Lotus Ladies Cup.