Lincoln MKZ w wersji produkcyjnej oficjalnie pokazany
Ford chcąc nieco rozbujać problem w postaci marki Lincoln zaprezentował nowy model MKZ, który zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Czas pokaże, czy nowy pomysł z odsuwanym dachem i ciekawą stylistyką okaże się strzałem w dziesiątkę czy porażką.
Zdaniem Lincolna, nowy model MKZ to coś więcej niż tylko wypieszczony i poprawiony Ford Fusion. Swoją drogą, nie jest tajemnicą, że oba auta bazują na tej samej platformie, mają bardzo podobną ofertę silnikową i dzielą wiele systemów technicznych i mechanicznych. Czy klienci skuszą się na plakietkę Lincolna, czy wybiorą tradycyjny, niebieski owal Forda?
Na chwilę obecną ciężko cokolwiek wróżyć, więc zajmijmy się głównym bohaterem. Auto chce konkurować z królami klasy średniej, czyli BMW serii 3oraz Audi A4. W tym celu auto otrzyma między innymi mocny silnik V6 (Ford Fusion dostanie tylko jednostki czterocylindrowe) oraz kilka ciekawych dodatków.
Jednym z nich z pewnością będzie system Continuously Controlled Damping (CCD) w standardzie. Mówiąc bardziej przyjaznym językiem, jest to regulowane zawieszenie z trzema trybami pracy: Sport/Normal/Comfort. Ciekawie prezentuje się opisywany już na naszych łamach ogromny panoramiczny dach, który zsuwa się na tylna szybę tworząc z auta namiastkę targi. Auto zostanie również wyposażone w skrzynię automatyczną sterowaną przyciskiem.
Pod maskę trafi jeden z trzech silników. Standardową jednostką będzie turbodoładowany czterocylindrowy silnik EcoBoost o pojemności 2,0-litra produkujący 240 KM. Drugą opcją będzie 3,7-litrowa V6 o mocy 300 KM, trzecią zaś hybrydowa jednostka złożona z silnika elektrycznego oraz benzynowego o pojemności 2,0-litra pracującego w cyklu Atkinsona. Całość będzie generowała moc 188 KM.
Pierwsze dwa silniki – 2,0 Turbo oraz 3,7 V6 – będą współpracowały z 6-biegową skrzynią automatyczną. W ofercie znajdą się odmiany z napędem na przednią oś lub wszystkie koła. Hybrydowy model natomiast będzie oferowany jedynie z napędem na przednią oś oraz skrzynią CVT.
W wyposażeniu znajdzie się między innymi system SYNC oraz MyLincoln Touch, 11-głośnikowy system audio, filtrację powietrza, podgrzewane fotele z 10 strefowym sterowaniem, system zdalnego startu silnika oraz duży ekran LCD.