Lexus RC F oficjalnie zaprezentowany - mocna alternatywa
Kolejna, bardzo ciekawa premiera zapowiadana na zbliżający się Salon Samochodowy w Detroit. Oto Lexus RC F, czyli sportowa i wzmocniona odmiana modelu RC. Zdaniem producenta, będzie to ciekawa alternatywa dla niemieckiej konkurencji.
Trzeba przyznać, że Lexus RC F przykuwa uwagę i sprawia wrażenie naprawdę szybkiego i mocnego już na pierwszy rzut oka. Nic dziwnego, gdyż auto ma konkurować i zdaniem producenta wygrywać z takimi tuzami, jak BMW M4, Audi RS5 oraz przyszłym Mercedesem C63 AMG i Cadillaciem ATS V Coupe. A co posłuży do napędu tego pięknego auta? Będzie to bardzo mocny 5,0-litrowy silnik V8 generujący 450 KM.
"Każdy element został zaprojektowany bardzo precyzyjnie, aby uzyskać jak najlepsze osiągi." - powiedział Yukihiko Yaguchi - szef inżynierów Lexus RC F. "Unikalne aerodynamiczne elementy w osłonach i tylnej części przedniego błotnika zapewniają optymalne chłodzenie silnika i stabilność prowadzenia. Dają także agresywny wygląd, który współgra z oczekiwaniami dynamicznych doznań." - dodał.
Wygląd zewnętrzny "zwykłej" wersji nie cierpiał na brak dynamizmu i agresywności, choć jak przystało na wersję "F", model musi się czymś wyróżniać. W informacji prasowej możemy znaleźć liczne opowieści o wyglądzie:
"Charakterystyczna klepsydrowa kratownica osłony chłodnicy dominuje z przodu, a jego siatka obejmuje “L” Lexusa od górnej linii maski do dolnej krawędzi auta. Maska jest podniesiona wyżej niż w modelu RC co wzmacnia jego sylwetkę i daje poczucie wyjątkowej mocy jaką prezentuje model F. Wloty powietrza i kanałów chłodzenia umieszczone pod przednim zderzakiem i błotnikami oraz strategicznie umieszczone aerodynamiczne stabilizatory jeszcze bardziej oddają sportowy charakter samochodu.
Wloty powietrza w tylnej części przedniego błotnika tworzą kształt litery L łącząc się z poszerzonymi progami, cztery trapezoidalne końcówki układu wydechowego z tyłu uzupełniają agresywny, sportowy charakter auta. Nic dziwnego – jego projekt powstał na bazie supersamochodu Lexusa – LFA. Aktywny tylny spojler wysuwa się przy prędkości od 80 km/godz i chowa, gdy prędkość zmniejszy się poniżej 40 km/godz, aby utrzymać linię wersji coupe.
Trzy warianty 10-ramiennych 19-calowych kutych felg aluminiowych dostępne są w zależności od wersji – dwa z nich są polerowanie mechanicznie, jeden ręcznie."
Sporo nowości znajdziemy również we wnętrzu, które już wcześniej zostało opisane, jako "zejście na ziemię" - po ciekawym i eksperymentalnym nadwoziu we wnętrzu poczujemy spokój i ład. Czy tak samo jest w modelu Lexus RC F? Owszem, choć nie zabrakło wielu zmian.
"Zaskakujący i wyjątkowy jest kokpit Lexusa RC F, który wzmacnia agresywną sylwetkę. Unikalnie zaprojektowane są zegary, kierownica, fotele, pedały i wykończenia. Tablica zegarów zmienia się w zależności od wyboru czterech trybów jazdy. Kierowca może dostosować zakres informacji, kolor wyświetlacza i rozmiar tekstu.
Komfort pasażerów jest także bardzo istotny. RC F został wyposażony w kierownicę o eliptycznym przekroju i optymalnie umieszczonymi łopatkami zmiany biegów, a fotele tylne z wysokimi oparciami i logo Lexusa w zagłówkach przylegają jak doskonale dopasowana sportowa odzież. Fotele można zamówić w pięciu rodzajach wykończenia z kontrastowymi przeszyciami.
Wyjątkowe nowe nakładki na pedały hamulca i gazu z wycięciami w kształcie litery L są jednocześnie piękne w formie i funkcjonalne dając lepszą przyczepność dla stopy."
A jak Wam podoba się nowy Lexus RC F? Ma szansę powalczyć z niemiecką trójcą oraz amerykańskim debiutantem?