Lexus lepszy od niemieckich marek premium
W segmencie premium od lat rządzą trzy niemieckie marki. Nie oznacza to jednak, iż nie mają konkurencji, która nie depcze im po piętach. W lutym na przykład Lexus pobił całą "wielką trójkę" pod względem sprzedaży na amerykańskim rynku.
Stany Zjednoczone są najważniejszym rynkiem zbytu dla Lexusa, ale jak do tej pory japońska marka wciąż pozostawała w cieniu zwłaszcza BMW i Mercedesa. W lutym jednak role się odwróciły i to niemieckie marki znalazły się na niższych stopniach podium.
Lutowa sprzedaż Lexusa na rynku amerykańskim wyniosła 23.234 egzemplarzy i była o 1,0 proc. wyższa niż przed rokiem. W tym samym czasie sprzedaż Mercedesa spadła o 2,9 proc. do poziomu 22.941 sztuk, a BMW aż o 11 proc. do 22.498. Czwarte miejsce, ze sporą już stratą do prowadzącej trójki, zajęło Audi (11.718), którego lutowa sprzedaż była o 2,3 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Cały segment premium notuje pewne oznaki słabości. W lutym wprawdzie łączna sprzedaż marek z tego segmentu wzrosła o 0,5 proc., ale po dwóch miesiącach roku jest ona niższa niż przed rokiem o 1,5 proc. Cały czas też trwa boom na SUV-y i crossovery. Po lutym modele z tych klas rynkowych notują 38,5-proc. udział w rynku, tj. o 2,2 proc. więcej niż po dwóch miesiącach 2015 r.
Dobry wynik lutowy Lexus zawdzięcza sprzedaży swoich SUV-ów, które zanotowały o 18,7 proc. lepszy rezultat niż rok wcześniej. Co ciekawe, w tym samym czasie pozostałe modele zanotowały spadek sprzedaży aż o 15,4 proc. Największą popularnością w lutym cieszyły się RX i NX, które odpowiednio zanotowały wzrost o 14,1 i 6,8 proc. Po dwóch miesiącach roku segment SUV-ów Lexusa jest na 17,5-proc. plusie, zaś pozostałych modeli osobowych na 17,2-proc. minusie.