Lexus LC dotarł do Polski
W krakowskim salonie Lexusa odbyła się dziś premiera najnowszego sportowego coupe LC 500. W kolejnych dniach model ten będzie prezentowany w salonach japońskiej marki w innych polskich miastach.
W ciągu trzech i pół roku inżynierowie i projektanci Lexusa stworzyli nową platformę, wyposażoną w nowy zespół napędowy. Priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC.
Całkowicie na nowo skonstruowano m.in. przednie zawieszenie, mieszczące się w bardzo ciasnej przestrzeni z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół, a jednocześnie zapewniającego znakomite własności jezdne. Również konstrukcja tyłu LC, z przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.
Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, a aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.
Aby uzyskać optymalny rozkład mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent, akumulator umieszczono w bagażniku. Charakterystyczne przednie i boczne wloty powietrza mają za zadanie poprawienie aerodynamiki
Do napędu auta wykorzystano znany z Lexusów RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm. Zapewnia on przyspieszenie do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym – której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus.
Lexus LC trafi do salonów wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6.