Lexus GS 300h - producent zdradza ciekawe szczegóły
Jeszcze w tym roku rozpocznie się sprzedaż oraz dostawa hybrydowej wersji modelu GS czwartej generacji. Chodzi o model Lexus GS 300h, który został zaprezentowany już jakiś czas temu. Teraz producent pochwalił się kilkoma ciekawymi detalami.
Jak wiemy, do napędu modelu Lexus GS 300h służy system hybrydowy oparty na 2,5-litrowym silniku benzynowym działającym w cyklu Atkinsona o mocy 181 KM, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi. Podobne rozwiązanie znajdziemy w Lexusie IS 300h, choć jak wiemy, tamten model jest o wiele lżejszy i mniejszy. Czy taka sama hybryda poradzi sobie z dużym sedanem?
Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem skrzyni CVT, zaś maksymalna moc całego układu to około 223 KM. Nie jest to dużo, ale w takiej limuzynie wystarczy dobra elastyczność i komfort jazdy połączony z ekonomią. Według deklaracji producenta, Lexus GS 300h zużywa średnio 4,7 l/100km. Są to co prawda bardzo optymistyczne zapowiedzi, ale wynik 6 l/100km przy spokojnej jeździe jest jak najbardziej możliwy.
W ofercie Lexusa GS 300h pojawi się również pakiet F Sport, w skład którego wchodzi między innymi zmodyfikowane przednie i tylne zawieszenie z systemem Adaptive Variable Suspension, który poprawia prowadzenie oraz stabilność auta. Oprócz tego z pakietem F Sport dostaniemy specjalny lakier - F White, Starlight Black lub Midnight Blue - światła przeciwmgłowe LED oraz 19-calowe felgi.
W informacji prasowej od Lexusa czytamy:
"Samochody z napędem hybrydowym stają się modne. Jak pokazują wyniki ich sprzedaży, znajdują coraz więcej nabywców - po drogach jeździ już ponad 5 milionów aut z napędem hybrydowym i są to najbardziej niezawodne samochody. Hybrydowe Lexusy - super nowoczesne, perfekcyjnie wykonane, z zaangażowaniem najnowszych technologii są spełnieniem wszystkich życzeń właściciela. Technologia hybrydowa, która jest oferowana we wszystkich naszych modelach jest najbardziej zaawansowaną technologią, którą doceniają klienci na całym świecie.
To efekt coraz większej świadomości na temat hybryd. W Lexusach z napędem hybrydowym mamy niskie zużycie paliwa oraz niską emisję spalin przy zachowanej wysokiej dynamice napędu, co szczególnie widoczne jest w czasie przyspieszania. Silniki elektryczne reagują natychmiast na naciśnięcie pedału i niemal natychmiast uzyskujemy maksymalny moment obrotowy."