Lamborghini Gallardo z napędem na tył i bez dachu
Lamborghini Gallardo, podobnie zresztą jak jego "kuzyn" z koncernu VW Group - Porsche 911, może pochwalić się bogactwem odmian dostosowanych do różnych potrzeb klientów (i zasobności ich portfeli). Do gamy dołączyła właśnie kolejna wersja.
Wariant LP550-2 Spyder - bo o nim mowa - został zaprojektowany dla tych, którzy lubują się w samochodach sportowych z klasycznym napędem na tył, a jednocześnie cenią możliwość jazdy bez dachu nad głową.
Jak wynika z nazwy, 5,2-litrowy silnik V10 napędzający nowe Gallardo dysponuje 550 KM mocy. Tyle wystarczy, aby 1520-kilogramowe auto pędziło "setką" po 4,2 sekundy od startu i było w stanie rozpędzić się do prędkości 319 km/h.
Z motorem 5.2 V10 i napędem tylnej osi współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna, a zawieszenie jest pieczołowicie dostosowane do napędu wyłącznie na tylne koła.