Lamborghini Aventador - pełna specyfikacja techniczna
Oficjalna premiera gorąco oczekiwanego następcy Murcielago zbliża się wielkimi krokami. A my, dzięki potędze Internetu, mamy do dyspozycji coraz więcej informacji na jego temat. Tym razem do sieci przedostała się pełna specyfikacja techniczna nowego Lamborghini.
Szczegółowym danym na temat Aventadora możemy przyjrzeć się dzięki przewodnikowi zamówień dla dealerów, do którego dostał się właśnie Teamspeed. Choć już w zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, jaki silnik trafił do nowego modelu, teraz znamy także szczegóły na temat innych podzespołów oraz, co bardzo istotne, osiągi gwarantowane przez najnowsze Lambo.
Pod względem gabarytów zewnętrznych, Aventador jest dłuższy, delikatnie węższy i nieco niższy od swojego poprzednika. Auto mierzy 477,5 cm długości, 203,2 cm szerokości oraz zaledwie 111,8 cm wysokości. Na tle Murcielago, nowy model wyróżnia się też niższą masą własną – Aventador waży 1575 kg, czyli o całe 230 kilogramów mniej niż poprzednik (w wersji LP640-4).
Jak już Was informowaliśmy, za napędzanie nowego Lamborghini odpowiada 6,5-litrowa jednostka V12 generująca 700 KM i 690 Nm, a przenoszeniem momentu napędowego na koła zajmuje się całkowicie nowa, dwu-sprzęgłowa skrzynia biegów. Teraz wiemy także, jak szybka jest zastosowana przekładnia – zmiana biegu zajmuje jej zaledwie 50 milisekund, co jest wynikiem godnym najwyższej noty.
Szybkość skrzyni biegów nie jest jednak najważniejsza. Najważniejsze jest to, jak szybkie jest całe auto. Według danych producenta, Aventador jest w stanie przyspieszyć do pierwszej „setki” w zaledwie 2,9 sekundy i potrafi rozpędzić się do prędkości aż 350 km/h. Dla porównania, Murcielago LP640-4 osiąga 100 km/h po 3,4 sekundy i rozpędza się do 340 km/h.
Oszałamiające wartości przyspieszenia i prędkości maksymalnej wymusiły zastosowanie super-wydajnych hamulców. Pod 19-calowymi felgami przednimi kryją się 400-milimetrowe tarcze i 6-tłokowe zaciski, zaś pod 20-calowymi obręczami tylnymi znajdziemy 380-milimetrowe tarcze i 4-tłokowe zaciski. Same koła zaopatrzono w ogumienie o rozmiarze 255/35 z przodu i 335/30 z tyłu.
Z przewodnika zamówień Aventadora dla dealerów możemy dowiedzieć się także co nieco o oferowanym wyposażeniu. Do wyboru jest 13 lakierów zewnętrznych i 12 kolorów wewnętrznych. W standardzie odnajdziemy nawigację satelitarną, port USB, złącze Bluetooth i klimatyzację, a także reflektory ksenonowe i regulowany elektrycznie spojler tylny.
Z niecierpliwością czekamy na pierwsze oficjalne zdjęcia z Aventadorem w roli głównej.