Lamborghini Aventador - nowe szczegóły techniczne
Napięcie wokół gorąco oczekiwanego następcy Murcielago sięga zenitu. Lamborghini znajduje jednak sposoby, aby podsycić atmosferę przed oficjalnym debiutem jeszcze bardziej...
Choć włoska marka opublikowała już szczegółowe informacje na temat zastosowanego w aucie układu napędowego, do tej pory nie podzieliła się z nami fotografiami przedstawiającymi wygląd zewnętrzny. Co więcej, firma z siedzibą w Sant’Agata Bolognese nie ujawniła nawet nazwy swojego najnowszego dzieła (najprawdopodobniej będzie to jednak Aventador).
W swoim najświeższym komunikacie prasowym na temat nowego modelu, Lamborghini ponownie nie publikuje zdjęć nadwozia i po raz kolejny nazywa samochód po prostu „następcą Murcielago”. Mimo to, informacje i zdjęcia zawarte w komunikacie są zdecydowanie warte uwagi.
Jak się okazuje, Lamborghini „Aventador” może poszczycić się mianem pierwszego w historii samochodu produkcyjnego, którego zawieszenie wykorzystuje poziomo umieszczone amortyzatory. Rozwiązanie to, inspirowane bolidami Formuły 1, ma wiele zalet, które wg Lamborghini idealnie pasują do auta drogowego o ponadprzeciętnych osiągach.
Wdając się w szczegóły dotyczące zawieszenia, dowiadujemy się, że przednie amortyzatory umieszczone zostały tuż pod przednią szybą, natomiast te tylne – blisko jednostki napędowej. Mówiąc o zawieszeniu, nie należy zapominać też o specjalnym systemie hydraulicznym umożliwiającym podniesienie prześwitu o 40 mm. Układ ten powstał z myślą o pokonywaniu wyższych przeszkód pokroju osiedlowych progów zwalniających.
Podczas, gdy wszelkie elementy zawieszenia zostały wykonane z kutego aluminium, karbonowo-ceramiczny materiał wykorzystano przy tarczach hamulcowych (o średnicy 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu). W skład układu hamulcowego weszły ponadto 6-tłokowe zaciski przednie i 4-tłokowe zaciski tylne.
Oprócz danych dotyczących zawieszenia i hamulców, Lamborghini opublikowało też informacje na temat zastosowanych felg, ogumienia i układu kierowniczego. Następca Murcielago stoi na 19-calowych obręczach przednich z oponami 255/35 i 20-calowych obręczach tylnych z oponami 335/30. W układzie kierowniczym zastosowano natomiast przekładnię umożliwiającą pracę w trzech trybach – od tego przeznaczonego do jazdy zwykłymi drogami do tego zaprojektowanego z myślą o torze.
W swoim komunikacie prasowym, włoski producent potwierdził ponadto spodziewane miejsce premiery nowego auta. Wiemy już, że „Aventador” zostanie pokazany publiczności marcowych targów w Genewie.