Król kompaktów
Ford Focus liderem sprzedaży w segmencie samochodów kompaktowych w Polsce w 2002 roku
<strong>
Ford Focus liderem sprzedaży w segmencie samochodów kompaktowych w Polsce w 2002 roku
</strong>
Ford Focus był najchętniej kupowanym samochodem kompaktowym w Polsce, w 2002 roku, wynika z raportu SAMAR, firmy monitorującej rynek sprzedaży samochodów w Polsce. W ubiegłym roku do klientów trafiło 10 180 szt. tego modelu, a udział w rynku wyniósł 3,3%. Na drugim miejscu znalazła się Toyota Corolla z liczbą 10 004 sprzedanych nowych pojazdów i udziałem 3,25%. Na trzecim miejscu uplasował się Opel Astra, którego sprzedaż osiągnęła poziom 8 887 sztuk, a udział w rynku 2,88%.
Ford Focus swój sukces rynkowy zawdzięcza oryginalnej, wciąż atrakcyjnej stylistyce, doskonałym własnościom jezdnym, przestronnemu wnętrzu i pojemnemu bagażnikowi, a także bogatemu wyposażeniu standardowemu oraz wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa. Nie bez znaczenia jest także fakt uznania Forda Focus najlepszym samochodem na rynku niemieckim pod względem niezawodności. W opublikowanym w 2002 roku podsumowaniu pt. Auto Report 2002 niemiecka agencja TÜV, odpowiedzialna za przyznawanie norm i certyfikacji dla przemysłowych dóbr inwestycyjnych i dóbr konsumpcyjnych, ogłosiła Forda Focus liderem niezawodności wśród samochodów liczących od roku do trzech lat.
Ford Focus należy do najpopularniejszych samochodów w swojej klasie nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Model ten był najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym na świecie w latach 2000–2001. Od początku 2002 roku gama silników dostępnych w Fordzie Focus została poszerzona o nowoczesny silnik diesla w technologii common rail o pojemności 1.8l i mocy 115 KM. W drugiej połowie ub. roku do sprzedaży trafiła nowa wersja tego silnika o pojemności 1.8l i mocy 100 KM, adresowana do użytkowników ceniących dynamikę, osiągi i kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa jednostek Ford Duratorq TDCi drugiej generacji.
Ponadto Ford Focus jest kolejnym samochodem z rodziny Forda, w którym montowane są poduszki powietrzne o dwóch stopniach napełniania (w wersji Ambiente – w standardzie oferowana jest poduszka powietrzna kierowcy, zaś w wersji ComfortX, Trend i Ghia – poduszki powietrzne kierowcy i pasażera).
- Gdy Ford zaprezentował ponad 4 lata temu swój całkowicie nowy samochód kompaktowy - Forda Focus, wiedzieliśmy, że będzie to model, który wyznaczy nowe wzorce w tej klasie – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Potwierdzeniem tego jest niesłabnące zainteresowanie klientów tym samochodem i wciąż najlepsze w tej klasie własności jezdne i precyzja prowadzenia. Ford Focus jako jedyny do tej pory otrzymał prestiżowe wyróżnienia Samochodu Roku po obu stronach Oceanu Atlantyckiego – w 1999 roku w Europie, a w 2000 roku w Ameryce Północnej. W ub. roku rozpoczęliśmy realizację naszego planu odbudowy pozycji firmy Ford w Polsce, jednym z jego elementów było dostosowanie naszej oferty do wymagań i oczekiwań klientów. Wyniki sprzedaży – 65% wzrost sprzedaży, jaki zanotowaliśmy w ub. roku oraz pozycja lidera segmentu aut kompaktowych dla Forda Focus są potwierdzeniem dobrego przygotowania i skutecznej realizacji założonych planów – dodał A. Kołodziejczyk.
<strong>Źródło: Ford Polska</strong>