Kontrowersyjny, ale bardzo szybki - Vygor Opera
Ci z Was, którzy mieli już (nie)przyjemność oglądać zdjęcia Vygora Opery, pamiętają z pewnością jego kontrowersyjną stylizację zewnętrzną. Producent auta zdecydował się ujawnić kolejne fotografie swojego "unikalnego dzieła sztuki" (bo tak opisał Operę) oraz zestaw szczegółów technicznych.
Oryginalnie narysowana karoseria włoskiego crossovera ma 4,86 m długości, 2,00 m szerokości i 1,63 m wysokości, a osadzona jest na felgach o średnicy 18, 20 lub nawet 22 cali (w zależności od opcji wybranej przez nabywcę).
1580-kilogramowe auto napędzane jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym, który został zapożyczony z Mitsubishi, a następnie "podkręcony" przez firmę Terrosi. Motor zaoferowano w trzech wariantach - rozwijających 300 KM i 380 Nm, 350 KM i 490 Nm lub 420 KM i 590 Nm.
W zależności od wartości mocy i momentu obrotowego, Opera przyspiesza do pierwszej "setki" w 4,9-5,9 sekundy i potrafi osiągnąć 250-260 km/h. O odpowiednią trakcję dba stały napęd na cztery koła wyposażony w dyferencjały oraz zawieszenie regulowane w trzech trybach.
Vygor życzy sobie za jeden egzemplarz swojego "uterenowionego" coupe 140.000 euro, czyli około 611.000 złotych (cena nie zawiera podatków).