Konkurs "Mechanik Roku" w sieci autoryzowanych serwisów Forda
W dniu 27 września odbył się finał konkursu "Mechanik Roku 2003" organizowanego przez Ford Polska Sp. z o.o. wśród mechaników zatrudnionych w sieci Autoryzowanych Serwisów Forda.
<p class="maintext"><strong>W dniu 27 września odbył się finał konkursu "Mechanik Roku 2003" organizowanego przez Ford Polska Sp. z o.o. wśród mechaników zatrudnionych w sieci Autoryzowanych Serwisów Forda.</strong>
Najlepszym mechanikiem okazał się Jarosław Papaj z Lipski B.S. Warszawa, drugie miejsce zajął Marek Solarz z Partner PGD Kraków, zaś trzecie Wiesław Gajewski reprezentujący Euro Car PGD Kraków. Wszyscy uczestnicy finału otrzymali najwyższy stopień Mistrza w Systemie MASTERS - Szkoleń Technicznych Ford Motor Company.
W tym roku odbyła się pierwsza edycja konkursu "Mechanik Roku", którego celem jest wyłonienie najlepszego mechanika w sieci Autoryzowanych Serwisów Forda w Polsce oraz zachęcenie wszystkich mechaników zatrudnionych w sieci do stałego dokształcania się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Do Konkursu zgłoszonych zostało przez Autoryzowane Serwisy Forda 50 mechaników o najwyższych kwalifikacjach. Konkurs przebiegał w trzech etapach:<ul><li>etap I – eliminacje wewnętrzne w dilerstwach na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska
<li>etap II – półfinał rozegrany w Warszawie (test teoretyczny)
<li>etap III – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda - Res Motors w Rzeszowie).</ul>
<p class="maintext">Komisja Sędziowska składała się z 3 niezależnych ekspertów - pracowników naukowych Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Konkurs był także nadzorowany przez 15-osobowy zespół obserwatorów – szefów Autoryzowanych Serwisów Forda
<i>Poprzez organizację konkursów "Mechanik Roku", "Lakiernik Roku" chcemy zachęcić pracowników Autoryzowanych Serwisów do stałego podnoszenia kwalifikacji, co bezpośrednio wpływa na jakość obsługi oraz zadowolenie klientów</i> – powiedział Bogusław Głód, Dyrektor Serwisu i Obsługi Posprzedażnej Ford Polska Sp.z o.o. <i>Aktualnie w całej sieci wdrażany jest kompleksowy projekt mający na celu wprowadzenie jednakowych standardów obsługi klientów, jego podstawowym elementem jest interaktywna recepcja serwisu. Tam klient wspólnie z doradcą serwisowym dokonuje oględzin auta i decyduje o zakresie napraw, a także otrzymuje szczegółową wycenę proponowanych prac. Dzięki temu funkcjonowanie serwisu jest w pełni przejrzyste i przewidywalne dla klienta</i> – dodał pan Głód.
W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 450 mechaników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych technologii. Ponadto wszyscy mechanicy Autoryzowanych Serwisów Forda objęci są procesem certyfikacji w następujących dziedzinach:<ul><li>silniki benzynowe oraz silniki diesla
<li>manualne skrzynie biegów
<li>automatyczne skrzynie biegów
<li>elektronika i diagnostyka
<li>układy klimatyzacji.</ul>
<p class="maintext">Firma Ford od początku swego istnienia przywiązuje ogromną wagę do profesjonalnego szkolenia pracowników zatrudnionych w sieci Autoryzowanych Serwisów. Jako pierwszy oficjalny importer otworzyła na początku 1993 roku Ośrodek Szkoleń Technicznych w Mikołowie, a następnie w 2001 roku wybudowała Ośrodek Szkoleniowy w Nadarzynie pod Warszawą. Obecnie oba ośrodki są wykorzystywane do szkoleń technicznych mechaników.
<strong>Źródło: Ford Polska Sp. z o.o.</strong>