Koniec Aurisa. Wraca Corolla
Kiedy w marcu na wystawie samochodowej w Genewie debiutowała trzecia generacja Toyoty Auris, chyba nikt nie spodziewał się, że jest to łabędzi śpiew tego modelu. No dobra, model ten będzie oferowany w sprzedaży w dalszym ciągu, tyle że znika nazwa Auris. Kompaktowa Toyota ponownie na wszystkich rynkach będzie się nazywać Corolla.
Tym samym nowa generacja kompaktowej Toyoty, bez względu na wersję nadwoziową, a więc zarówno w odmianie hatchback, kombi, jak i sedan, będze nosiła nazwę Corolla. Dzięki takiej decyzji pozycja Corolli, jako najpopularniejszego samochodu w historii, stanie się jeszcze mocniejsza. Europejski rynek kompaktów (w wersjach hatchback i kombi) jest wciąż bardzo silny, z Corollą w odmianach hatchback i kombi słupki sprzedażowe jeszcze szybciej będą się pięły ku górze.
Nowa Toyota Corolla będzie produkowana na innowacyjnej, modułowej platformie podłogowej TNGA (Toyota New Global Architecture), która zastąpi dotychczasowe trzy różne platformy. TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie ułatwia i przyspiesza tworzenie kolejnych modeli, a także zwiększa swobodę projektantów.
Nowa Toyota Corolla Touring Sports (kombi) będzie miała światową premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu jesienią tego roku. Wraz z nią na stoisku Toyoty będzie można zobaczyć kompaktowego hatchbacka, który zadebiutował w marcu na targach w Genewie, tyle że nie będzie już się nazywał Auris a Corolla. Obie odmiany będą naturalnie wyposażone w napęd hybrydowy.