Koncepcyjny motocykl Peugeot 515
Student projektowania wykorzystał produkowany w 1934 roku model motocykla Peugeot 515, by stworzyć na wskroś współczesny koncepcyjny jednoślad.
<p style="text-align: justify;">
<span class="wstepniak">Student projektowania wykorzystał produkowany w 1934 roku model motocykla <strong>Peugeot 515</strong>, by stworzyć na wskroś współczesny koncepcyjny jednoślad.</span></p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
<strong>Simone Madella</strong>, jak sam mówi, chciał stworzyć <strong>elektryczny motocykl</strong>, który mógłby bić rekordy - wytrzymałości, prędkości, zaufania, czasu ładowania akumulatorów. Skąd takie założenie? <strong>Peugeot 515</strong> z 1934 roku, na którym wzorował się młody projektant, jest zdobywcą trzech rekordów prędkości. <strong>Motocykl </strong>wyposażony w jednocylindrowy silnik o pojemności 500 ccm mógł jechać z prędkością 225 km/h, co na ówczesne czasy daje wynik zawrotny! Drugą inspiracją dla Madelli był samochód francuskiego producenta - model <strong>EX1</strong>.</p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
,,Początkowo zdecydowałem umieścić duży silnik elektryczny nad tylnym kole, a zestaw akumulatorów umieścić po środku, wraz z pokrywą i wylotami wentylacyjnymi. Oznaczało to, że obniżyłem środek ciężkości, co było najlepszym sposobem na poprawienie stabilności i zwinności <strong>motocykla</strong>. Pod akumulatorami znajduje się żebro z czujnikami analizującymi warunki na drodze - wilgoć, uszkodzenia, błoto itp. - i przekazuje je <strong>motocykliście</strong>".</p>
<p style="text-align: justify;">
</p>
<p style="text-align: justify;">
Zawieszenie wykonano z jednego kawałka włókna węglowego. Dzielona kanapa, z umieszczonymi pod spodem sprężynami, ma być odwołaniem do pierwowzoru sprzed wojny, jednak nowoczesny projekt uwzględnia osobną regulację amortyzacji każdej z dwóch części.</p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
Wymiary <strong>motocykla </strong>są nieco nietypowe i wynoszą 1981 mm długości i 900 mm wysokości.<br />
</p>
Iza Prochal