Koncepcyjna Kia Novo debiutuje w Seulu
Samochody koncepcyjne są świetne i poruszają wyobraźnię, ale bylibyśmy zachwyceni, gdyby przy okazji każdego projektu producent dawał gwarancję, że takie auto przynajmniej w 80% trafi do produkcji. Niestety tak dobrze nie jest, ale sprawdźmy, co w Seulu pokazała Kia.
Zdaniem producenta jest to tzw. fastback, który przypomina nieco rozwiązania w Audi A7 czy BMW Serii 6 Gran Coupe. Czy to źle? W przypadku modelu Kia Novo styliści na pewno nie wzorowali się na niczym i trudno znaleźć tu typowe podobieństwa do innych aut, ale to jest jedynie plus i powód do dumy. Mówiąc wprost - projekt wygląda świetnie. Co prawda mamy wiele odrobinę futurystycznych zabiegów, ale linia auta wygląda świetnie, dynamicznie i dość muskularnie.
Oczywiście z przodu mamy szeroki grill w stylu Kii, czyli tzw. "nos tygrysa", po bokach mamy niewielkie światła laserowe, zamiast lusterek zastosowano niewielkie kamery, dzięki czemu linia auta jest płynna, najciekawszym elementem są jednak otwierane pod prąd tylne drzwi i wysuwane klamki. Z tyłu zastosowano niewielki dyfuzor, ciekawie wyglądające płetwy oraz końcówki układu wydechowego. Tylne lampy mocno korespondują kształtem z przednimi światłami.
Wnętrze to kolejny przykład minimalistycznego projektu bez zbędnych atrakcji i udziwnień. Co więcej, nie stosowano wielkich ekranów dotykowych, co może świadczyć o nadejściu nowej mody, co z kolei ucieszy wielu użytkowników, którzy obecnie patrzą na tego typu rozwiązania z lekkim politowaniem. W Kii Novo zamiast tego zastosowano trójwymiarowy hologram, który co prawda w najbliższej przyszłości nie pojawi się w autach, ale pewnym zamiennikiem może być wyświetlacz head-up.
Pod maską mamy kolejne rozwiązanie "przyszłości", czyli niewielką jednostkę 1.6 z turbodoładowaniem oraz siedmiobiegową skrzynią automatyczną DCT, która niedawno zadebiutowała w produkcyjnych modelach. Napęd trafia na przednią oś, co nieco psuje wizerunek sportowego modelu klasy premium. Ciekawostką są 20-calowe felgi ze specjalnymi oponami, które główny nacisk rozkładają na zewnętrznych krawędziach dla zminimalizowania oporów toczenia oraz hałasu.