Kompakt Mercedesa w sportowej formie
Tworząc klasę A Concept (zaprezentowaną na autosalonie w Szanghaju), ekipa projektantów Mercedesa wykreowała wizję kompaktu bijącego w oczy sportowym charakterem. Wiemy jednak, że prototyp to jedno, a model produkcyjny to drugie, więc jak bardzo przyszła klasa A będzie różnić się od szanghajskiego konceptu?
Gorden Wagener, szef designu niemieckiej marki, podczas rozmowy przeprowadzonej dla Autocar zapewnił, że klasa A Concept daje nam bardzo realistyczny obraz na to, jak będzie wyglądać przyszły kompakt Mercedesa. Wagener podkreślił jednak, że auto seryjne otrzyma nadwozie 5-drzwiowe z delikatnie zmienionymi: linią okien, kształtem świateł i formą grilla.
Modernizacje przed trafieniem na taśmy montażowe czeka również kabina pasażerska. Wagener zagwarantował jednak, że takie elementy jak oryginalnie zaprojektowane kratki nawiewu czy duży wyświetlacz umieszczony na środku deski rozdzielczej pozostaną praktycznie niezmienione. Od kwestii dotyczących wyglądu ważniejszy jest jednak fakt, że jakością wykończenia nowy model górować będzie nad obecną klasą C.
Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne na temat nadchodzącego Mercedesa, są one póki co mocno ograniczone. Wiemy jedynie, że w palecie silnikowej znajdą się wyłącznie turbodoładowane jednostki napędowe, standardem będzie system start-stop, a do gamy przekładni nie trafi konwencjonalna skrzynia automatyczna (zamiast niej pojawi się przekładnia dwu-sprzęgłowa).
Podczas rozmowy z Autocar, szef designu Mercedesa wspomniał również, że nowa klasa A oferowana będzie w sportowej wersji przygotowanej przez inżynierów z AMG. Odmiana ta otrzyma najprawdopodobniej 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz napęd na cztery koła.