Kombivan Peugeota w wersji terenowej
Jedną z najważniejszych nowości targów w Genewie na stoisku Peugeota, obok nowej generacji modelu 508, będzie nowe wcielenie kombivana, który jednak nie nazywa się już Partner a Rifter. Uwagę zwiedzających z pewnością będzie przyciągać również koncepcyjny Rifter 4x4, któremu nie straszne jest zjechanie z utwardzonych nawierzchni.
Choć ogólna linia nadwozia koncepcyjnego Peugeota jest zbliżona do seryjnego Riftera, to jednak prototypowy model wyróżnia się licznymi detalami, które podkreślają jego off-roadowe ambicje. Przede wszystkim zwiększono jego prześwit (o 80 mm), wyposażono go w terenowe opony, dodano liczne osłony oraz inne elementy zapewniające mu więcej charakteru. Już z samej racji przynależności do segmentu kombivanów Rifter 4x4 jest w stanie przewieźć sporo bagażu. Gdyby jednak było za mało miejsca, skorzystać można z relingów i bagażnika dachowego.
Co ciekawe, dach auta może służyć również jako platforma do rozłożenia namiotu. Tym samym autem tym można byłoby, gdyby trafiło w takiej postaci do produkcji, udać się w dłuższą podróż z dala od wszelkiej cywilizacji. A jeśli mowa o dachu, to trzeba również wspomnieć o dodatkowym LED-owym oświetleniu o mocy 300 W. W przypadku jazdy po bezdrożach takie rozwiązanie z pewnością byłoby niezwykle przydatne.
To jednak nie wszystko. Częścią składową tego prototypu jest montowany do bagażnika na tylnej klapie elektryczny rower górski Peugeot eM02 FS Powertube z akumulatorem wbudowanym w ramę.
Ponieważ w przypadku seryjnego Riftera mowa była o wersji z napędem na wszystkie koła, warto przyjrzeć się temu rozwiązaniu w tym prototypie. Jest duża szansa, że w takiej samej czy też podobnej postaci napęd ten trafi również do standardowego kombivana. Za napęd na wszystkie koła odpowiedzialna jest firma Dangel. Posiada on trzy tryby jazdy: Eco, z odłączonym tyłem, 4WD oraz R Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.