Kombi z domieszką SUV-a - hybrydowe 508 RXH
Wygląda na to, że spece z Peugeota pozazdrościli Audi modelu A4 Allroad Quattro i postanowili przygotować mu konkurenta. W tym celu wzięli nową "508-kę" w wersji kombi, podwyższyli nieco zawieszenie, dodali trochę "off-roadowych" dodatków wizualnych, a całość opatrzyli w napęd na wszystkie koła.
Spoglądając na karoserię nowego Peugeota trudno dostrzec podniesiony prześwit, łatwo natomiast zauważyć plastikowe wykończenia zderzaków, progów i nadkoli, 18-calowe felgi oraz liczne diody LED umieszczone z przodu. Ułożenie tych ostatnich przypominać ma ślady lwich pazurów.
Układ napędowy 508 RXH zapożyczono z modelu 3008 HYbrid4, co oznacza, że przednie koła wprawia w ruch 2-litrowy silnik wysokoprężny, zaś te tylne – dodatkowy motor elektryczny. Jednostki te generują łącznie 200 KM mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego.
Z danych producenta wynika, że „uterenowione” 508 jest autem nadzwyczaj ekologicznym i oszczędnym. Średnie zużycie paliwa wynosi bowiem szokująco niskie 4,2 l/100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie zaledwie 109 g/km. Dodatkowo, napęd umożliwia jazdę z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, oczywiście na ograniczonym dystansie.
Światową premierę nowego „lwa” zaplanowano na wrześniowy autosalon we Frankfurcie. Auto wejdzie do sprzedaży wiosną przyszłego roku z bogatym wyposażeniem seryjnym.