Kombi dołącza do oferty Peugeota 508
Debiutująca podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie nowa generacja Peugeota 508 na początku przyszłego roku będzie dostępna również w odmianie kombi (SW). Jesienią, podczas wystawy w Paryżu, wariant ten zostanie oficjalnie zaprezentowany, ale już teraz Francuzi z Grupy PSA odkryli większość kart na temat tej nowości.
Segment D przegrywa walkę na europejskim rynku nie tylko z kompaktami czy autami miejskimi, ale również z coraz częściej spotykanymi na naszych ulicach crossoverami i SUV-ami. I choć niektórzy producenci wręcz rezygnują z tego segmentu rynkowego, to nie oznacza to wcale, że jego dni są już policzone. Takie modele, jak zaprezentowany na początku bieżącego roku nowy Peugeot 508, sprawiają, że wciąż znajdują się chętni na takie auta, które mogą pełnić funkcję zarówno samochodu reprezentacyjnego, jak i pojemnego auta rodzinnego. A jeśli mowa o rodzinie, to nie może zabraknąć w ofercie średniej wielkości modeli wariantów kombi, które stanowią obecnie jedną trzecią sprzedaży w tej klasie rynkowej.
I wydaje się, że w przypadku Peugeota 508 wersja SW będzie się sprzedawać co najmniej tak dobrze. Francuzi do eleganckiego kształtu nadwozia dodali sporo praktycznych i funkcjonalnych cech. 508 SW jest niemal tak samo niski jak sedan (1,42 m) i o 6 cm niższy od poprzednika. Ma to zapewnić mu lepsze właściwości aerodynamiczne, a przy tym, jak zapewniają przedstawiciele Peugeota, będzie oferować wystarczająco dużo miejsca nad głową. Z pewnością dokładnie to przetestujemy. Francuskie kombi mierzy 4,78 m długości, czyli zaledwie o 3 cm więcej od sedana i o 5 cm mniej od poprzednika. Elegancki wygląd podkreślają nie tylko smukłe linie nadwozia, ale również m.in. okna bez ram.
Naturalnie w kombi liczą się także możliwości transportowe. W nowym 508 SW standardowo do dyspozycji będzie 530-litrowy bagażnik, czyli o 30 litrów mniejszy niż w poprzedniej generacji. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1780 litrów, a załadunek większej ilości bagaży ułatwi płaska podłoga oraz większy otwór (szerszy o 2,4 cm i z niższym o 6 cm progiem).
Tak jak w sedanie, również 508 SW wyposażony został w panel i-Cockpit, co oznacza 12,3-calowy ekran z zegarami oraz niewielką kierownicę. Do zarządzania większością urządzeń przygotowany został 10-calowy ekran dotykowy w centralnym miejscu konsoli środkowej. Za jego pośrednictwem kierowca będzie miał dostęp do takich usług jak Apple CarPlay, Android Auto, Peugeot Mirrorlink oraz nawigacji 3D.
Peugeot 508 SW będzie posiadał długą listę wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Kierowcę wspomagać będą m.in. system Night Vision, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania, automatyczny układ hamowania, system utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, system rozpoznający znaki drogowe oraz monitorujący tzw. martwe pole.
Oferta silnikowa będzie taka sama, jaką znamy już Peugeota 508 w wariancie sedan. Zwolennicy wersji benzynowych będą mieli do dyspozycji wyłącznie 1,6-litrową odmianę silnika PureTech w wariancie 180- i 225-konnym. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 8-stopniowa przekładnia automatyczna. Nieco więcej wyboru otrzymają ci nabywcy, którzy postawią na wersję wysokoprężną BlueHDi. W ofercie pojawią się dwie jednostki o pojemności 1,5 i 2,0 litra w sumie w trzech wariantach mocy (130, 160 i 180 KM). Wszystkie diesle współpracować będą ze skrzynią automatyczną, a bazowy silnik także będzie dostępny z 6-biegowym manualem.
Wersje benzynowe posiadają funkcję żeglowania przy prędkości od 25 do 130 km/h po zdjęciu przez kierowcę stopy z pedału przyspieszenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu średnie spalanie ma być niższe o ok. 3%.
W drugiej połowie 2019 r. do oferty dołączy wariant hybrydowy plug-in, w którym tryb elektryczny pozwoli przejechać bez włączania silnika spalinowego ok. 50 km.
Podobnie jak sedan, wersja SW będzie produkowana we francuskiej fabryce Peugeota w Mulhouse. Pierwsze egzemplarze powinny dotrzeć do klientów na początku przyszłego roku.