Kolejny dostawczak z Polski
Firma MAN do tej pory kojarzyła nam się wyłącznie z pojazdami ciężarowymi. Ale już niebawem do swojej oferty, po raz pierwszy w historii, wprowadzi również model dostawczy. I, co ciekawe z naszego punktu widzenia, będzie on produkowany w naszym kraju. MAN TGE będzie bowiem bratem bliźniakiem nowego Volkswagena Craftera i będzie zjeżdżał z tej samej linii produkcyjnej w nowej fabryce Volkswagena pod Wrześnią.
Dzięki temu ruchowi niemiecka marka będzie miała w swojej ofercie modele o DMC od 3 do 44 ton, a to pozwoli jej zaspokoić wszystkie potrzeby transportowe. Nowy model jest skierowany głównie do branży logistycznej oraz budowlanej, ale w ofercie pojawią się również inne możliwości - od przewozów pasażerów po zastosowania bardziej specjalistyczne.
MAN TGE będzie dostępny w różnych wersjach nadwoziowych - od klasycznych zamkniętych, poprzez przeszklone, aż po podwozia z pojedynczą bądź podwójną kabiną i różnymi rodzajami zabudów. Do wyboru będą dwa rozstawy osi, trzy wysokości dachu (od 2.340 do 2.800 mm) i trzy długości nadwozia (od 5.983 do 7.388 mm). Do wyboru będą również różne DMC - najmniejsze wynosić będzie 3 tony, zaś największe 5,5 t. Wariant do 3,5 tony posiada maksymalną ładowność do 1,5 tony, a po dołączeniu przyczepy można uzyskać dodatkowe 3,5 tony. Maksymalna objętość przestrzeni ładunkowej to 18,3 m3.
Dużą różnorodność znajdziemy również w ofercie układów napędowych. W zależności od wybranego wariantu MAN TGE będzie oferowany z napędem na przód, tył lub na wszystkie koła. Każda wersja dostępna będzie z 6-biegową przekładnią manualną albo z 8-stopniowym automatem. Oferta silników obejmować będzie znane z Volkswagena Transportera jednostki wysokoprężne o pojemności dwóch litrów i mocy od 102 do 177 KM.
Już w standardzie najnowszy model marki MAN będzie oferował sporo elementów wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo. Asystent hamowania awaryjnego (EBA) pozwala skrócić drogę zatrzymania, a dzięki zintegrowanej funkcji miejskiej przy niskich prędkościach możliwe jest automatyczne zatrzymanie pojazdu w krytycznej sytuacji. Opcjonalny asystent cofania pozwoli bezpieczniej wyjechać tyłem z miejsca parkingowego, dostępny jest również układ ułatwiający manewry z przyczepą. Ponadto na wyposażeniu znajdą się tempomat z regulacją odległości, system rozpoznający zmęczenie u kierowcy oraz hamulec multikolizyjny, który zapobiega kolejnym zderzeniom z przeszkodami czy innymi uczestnikami ruchu drogowego.
Produkcja MANa TGE rusza w kwietniu przyszłego roku i na pierwszych rynkach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Holandii pojawi się w sprzedaży dwa miesiące później. Na kolejnych europejskich rynkach pojawi się dopiero jesienią.