Kolejny chiński elektryk szykowany na podbój Europy
Chiński start-up Byton podczas wystawy CES Asia w Szanghaju zaprezentował swój drugi już pojazd koncepcyjny. Tym razem mamy do czynienia ze średniej wielkości sedanem, który również posiada napęd elektryczny oraz liczne rozwiązania autonomicznej jazdy czwartego poziomu.
Przy okazji prezentacji tego pojazdu koncepcyjnego chińska firma ogłosiła jego nazwę, a także nazwę zaprezentowanego w styczniu na wystawie CES w Las Vegas elektrycznego crossovera. Zaprezentowany dziś sedan będzie się nazywał Byton K-Byte, zaś wcześniej pokazany crossover został ochrzczony jako Byton M-Byte. Oba modele mają w ciągu kilku najbliższych lat trafić najpierw do sprzedaży na chińskim rynku, by później rozpocząć również globalną ekspansję. W planach firmy jest także siedmiomiejscowy model z segmentu minivanów.
Byton K-Byte mierzy 4,95 m długości i również jego nadwozie pełne jest różnego rodzaju czujników, kamer i laser, które mają sprawić, że kierowca nie będzie musiał non-stop śledzić, co się dzieje wokół samochodu. Pod względem stylistycznym sedan ma wiele cech wspólnych co crossover, m.in. dużych rozmiarów atrapa chłodnicy, potężny ekran dotykowy ciągnący się przez całą deskę rozdzielczą, a także mały ekran w formie tableta na kole kierownicy.
Oba modele powstaną na tej samej platformie podłogowej i będą korzystać z tych samych silników czy baterii. Oznacza to, że również Byton K-Byte będzie oferowany w dwóch opcjach. Słabsza będzie napędzana silnikiem o mocy 268 KM, a mocniejsza z dwoma silnikami o łącznej mocy 470 KM. Obie wersje będą się również różnić zasięgiem. Słabsza z mniejszymi litowo-jonowymi bateriami pozwoli przejechać na jednym ładowaniu ok. 400 km, a mocniejsza 520 km.