Kolejne Porsche z dieslem
Porsche z dieslem? Kiedyś termin ten był tak nieprawdopodobny, jak teraz realizacja planów budowy dróg na Euro 2012. Mimo wszystko, stało się i "klekotek" pracuje pod maską SUV-a Cayenne, a teraz dołącza do gamy kolejnego modelu. Na szczęście, nie jest to "911-ka", a limuzyna Panamera.
Zgodnie z oczekiwaniami, pod maskę Panamery Diesel trafił 3-litrowy, 6-cylindrowy motor TDI korzystający z zalet bezpośredniego wtrysku paliwa (system common rail) oraz elektrycznie regulowanej geometrii turbosprężarki (technologia VGT). Silnik ten został połączony ze standardowym układem start/stop, 8-stopniową skrzynią Tiptronic S oraz napędem na tylne koła.
Jakie parametry ma do zaoferowania nowa wersja silnikowa? Widlasty motor konstrukcji VW jest w stanie dostarczyć 250 KM mocy (przy 3.800-4.400 obr./min.) oraz 550 Nm momentu obrotowego (przy 1.750-2.750 obr./min.). Wartości te umożliwiają sprint do „setki” w 6,8 sekundy i rozpędzenie się do 242 km/h.
Jeżeli chodzi o wyniki ekonomiczno-ekologiczne, Panamera Diesel spala średnio 6,5 l/100 km i emituje 172 g CO2/1 km. Za dużo? Klienci szczególnie związani z zawartością swojego portfela oraz matką naturą mogą zamówić ogumienie o niskim oporze toczenia, które zmniejsza spalanie o 0,2 litra i emisję CO2 o 5 gramów. Duże wrażenie robi zasięg oferowany przez wysokoprężną limuzynę Porsche – wg producenta wynosi on aż 1200 km.
Sprzedaż Panamery 3.0 V6 TDI rozpocznie się na naszym kontynencie w sierpniu. Choć nie znamy jeszcze polskiego cennika nowej wersji, wiemy, że w Niemczech model bazowy został wyceniony na 80.183 € (ok. 315.000 PLN).