Kolejna marka będzie miała hybrydę
Dziś coraz trudniej znaleźć markę motoryzacyjną, która w swojej ofercie nie ma choćby jednego modelu z alternatywnym napędem - hybrydowego, elektrycznego czy też wykorzystującego napęd wodorowy. Do grona ekologicznych producentów dołącza właśnie marka Mini, która ma już prawie gotową hybrydową odmianę Countrymana.
Pierwsza w historii tej brytyjskiej marki (w 2008 powstało elektryczne Mini, ale wyprodukowano tylko 500 egzemplarzy tego modelu, który był dostępny w ramach umowy leasingu) hybryda powstała na bazie drugiej generacji Countrymana, która dla odróżnienia będzie nosić w nazwie jeszcze literkę "E". Mini nie zdradziło jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat swojego ekologicznego modelu. Wiadomo, że będzie to hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania baterii z gniazdka, że silnik spalinowy będzie napędzał koła przedniej osi, zaś elektryczny będzie przekazywał napęd na tylną oś, dzięki czemu w trybie pracy obu silników Countryman E będzie autem czteronapędowym.
Hybrydowy Countryman ma zawsze się uruchamiać i rozpoczynać jazdę w trybie elektrycznym, w którym będzie w stanie rozpędzić się maksymalnie do prędkości 125 km/h (tryb Max eDrive, a w trybie Auto eDrive do 80 km/h).
Najprawdopodobniej układ hybrydowy został zapożyczony z BMW 225xe, co by oznaczało, że jego sercem jest 3-cylindrowa, 1,5-litrowa jednostka z turbodoładowaniem. Cały układ osiąga moc 224 KM i 385 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie o pojemności 7,7 kWh zainstalowane zostały pod tylnymi siedzeniami i będą w stanie zgromadzić tyle energii, by auto zdołało pokonać ok. 44 km bez załączania silnika spalinowego.
Nie znamy też osiągów hybrydowego Mini. BMW 225xe do 100 km/h rozpędza się w 6,7 s i jest w stanie osiągnąć prędkość 202 km/h. W trybie mieszanym spala ok. 2-2,1 l/100 km, zaś naładowanie baterii do pełna trwa ok. 3 godz. 15 min, zaś przy użyciu szybkiej ładowarki czas ten skraca się o godzinę.
Stylistycznie Contryman E nie będzie się różnił od swoich spalinowych braci poza dodatkowym gniazdkiem do ładowania baterii, które znalazło się na przedniej lewej części nadkola. Wewnątrz auta zmianie ulegną zegary - miejsce obrotomierza zajmie tu wyświetlacz układu hybrydowego.
Mini Countryman E w sprzedaży pojawi się w przyszłym roku, ale już wkrótce możemy się spodziewać opublikowania pełnej specyfikacji modelu wraz z jego cenami.