Kolejna hybryda Volvo - XC60 Plug-In Hybrid
Volvo dopiero co pokazało produkcyjną wersję V60 Plug-In Hybrid, a już zaserwowało nam kolejny model z ekologicznym napędem. Mowa o prototypowym XC60 Plug-In Hybrid Concept.
W odróżnieniu od hybrydowego V60, którego napędza diesel, nowa wersja XC60 korzysta z silnika benzynowego. Ma on 4 cylindry i 2 litry pojemności, a jego 280 KM i 380 Nm trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowego "automatu".
Motor elektryczny jest już wspólny z V60 Plug-In Hybrid. Dodatkowa jednostka czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 11,2 kWh, a jej 70 KM i 200 Nm przekazywane jest na tylną oś. Spalinowo-elektryczny układ napędza więc obie osie dając do dyspozycji całe 350 KM.
Ta pokaźna moc wystarcza, aby pierwsza "setka" pojawiła się na prędkościomierzu po zaledwie 6,1 sekundy od startu. Jeszcze bardziej imponująco prezentują się parametry ekonomiczno-ekologiczne auta - spalanie wynosi 2,3 l/100 km, a emisja CO2 53 g/km.
W trybie wyłącznie elektrycznym XC60 Plug-In Hybrid potrafi przejechać 45 km na jednym ładowaniu. Gdy uruchomiony zostanie także silnik benzynowy, zasięg zwiększy się do niebagatelnych 960 km. Naładowanie baterii auta w 100 procentach trwa natomiast 3,5 godziny przy użyciu gniazdka 220V.
Choć Volvo nazywa swoją nową hybrydę autem prototypowym, nie ukrywa, że podobny samochód trafi do produkcji. Sam koncept zadebiutuje już za kilka dni podczas salonu w Detroit.