Koenigsegg CCR - 891 KM od Edo Competition
"CCR" to jeden z tych symboli, które u prawdziwego fana supersamochodów wywołują szybsze bicie serca. Ten ponad 800-konny bolid szwedzkiej marki Koenigsegg należy do ścisłej czołówki najszybszych aut na świecie. Okazuje się jednak, że niektórzy właściciele są z jego osiągów nie do końca zadowoleni...
Naprzeciw nim postanowił wyjść tuner Edo Competition, znany z ekstremalnych projektów tuningowych. Na bazie „zwykłego” CCR-a stworzył on samochód, który pod atrakcyjnej wystylizowaną karoserią skrywa mechanikę jeszcze lepiej przygotowaną do naprawdę szybkiej jazdy.
Inżynierowie z Edo Competition zmodyfikowali przede wszystkim silnik napędzający Koenigsegga. Dzięki udoskonaleniu systemu sprężarek i przeprogramowaniu ECU, niemieckim konstruktorom udało się „wycisnąć” z 8-cylindrowej jednostki 891 KM mocy oraz 910 Nm momentu obrotowego.
Choć do potężniejszej jednostki napędowej, tuner dopasował zmienioną skrzynię biegów o krótszym czasie przełożenia, skuteczniejsze hamulce i poprawione elementy układu jezdnego, zdecydował się na zmniejszenie prędkości maksymalnej. W efekcie, zmodyfikowany CCR pojedzie „tylko” 390 km/h.
Jeżeli chodzi o wyniki przyspieszenia, według oficjalnych danych, stuningowane auto jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 3,2 sekundy, do 200 km/h w 9,7 sekundy, zaś do 300 km/h – w 23 sekundy.
Oprócz szeregu modernizacji technicznych, Edo Compeition przygotował również drobne zmiany zewnętrzne i wewnętrzne. Nadwozie zyskało dodatkowe reflektory i zestaw nowych felg, zaś kabina pasażerska otrzymała tapicerkę wykonaną z alcantary, przeprojektowaną konsolę środkową, a także nowy system multimedialny zintegrowany z kamerą cofania.