Koenigsegg Agera R - pełna specyfikacja techniczna
Mimo, że model Agera R był gwiazdą tegorocznego stoiska firmy Koenigsegg w Genewie, producent nie ujawnił zbyt wielu informacji na jego temat. Dopiero teraz w mediach pojawiła się pełna specyfikacja techniczna supersamochodu.
Agera R napędzana jest 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 1115 KM osiąganych przy 6 900 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,9 sekundy; do 200 km/h auto rozpędza się w 7,5 sekundy, natomiast manewr polegający na sprincie ze startu zatrzymanego do 200 km/h, a następnie wyhamowaniu do całkowitego zatrzymania trwa 12,7 sekundy! Duża w tym zasługa ceramicznych tarcz hamulcowych. Warto także zaznaczyć, że prędkość maksymalna to ponad 420 km/h. Napęd przenoszony jest poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
W wyposażeniu standardowym znajdą się m.in. takie elementy, jak adaptacyjny tylny spoiler, hydrauliczny system unoszenia nadwozia, nawigacja satelitarna i wskaźnik przeciążenia (podczas ostrej jazdy na podróżujących działa przeciążenie dochodzące nawet do 1,6 G). Nabywca dopłaci z kolei za tylną kamerę cofania, podgrzewane siedzenia, dedykowany bagażnik dachowy czy układ wydechowy Inconel. Ceny wersji Agera R będą rozpoczynały się od 1 000 000 euro.
Specyfikacja:
Moc maksymalna: 1115 KM przy 6900 obr./min. – odcięcie przy 7250 obr./min.
Moment obrotowy: ponad 1000 Nm w przedziale od 2700 do 6170 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 1200 Nm przy 4100 obr./min.
Przyspieszenie:
- 0-100 km/h 2,9 sekundy
- 0-200 km/h 7,5 sekundy
- 0-200-0 km/h 12,7 sekundy
Droga hamowania: 30,5 m (100-0 km/h)
Zużycie paliwa:
- cykl pozamiejski: 12,5 l/100km
- cykl mieszany : 14,7 l/100km
Stosunek masy do mocy: 1,19 kg/KM
Rozkład mas: 45% przód, 55% tył