Kobiety wybrały. Oto najlepsze ich zdaniem samochody 2017 roku
Końcówka roku, jak zwykle, jest okresem wielu plebiscytów na najlepsze samochody mijających dwunastu miesięcy. Jednym z nich jest konkurs Women's World Car of the Year. Wprawdzie rangą daleko mu do plebiscytów Car of the Year czy World Car of the Year (na razie?), ale interesujący jest kobiecy punkt widzenia na współczesne samochody.
Wprawdzie stereotypowo motoryzacja jest branżą zdominowaną przez mężczyzn, ale sami znamy wiele kobiet, które bardzo interesują się tą tematyką i pod względem posiadanej wiedzy wcale nie ustępują mężczyznom. Kobiety nie tylko nie mają już żadnych obaw przed wsiadaniem za kółko, ale same biorą aktywny udział w wyborze samochodu. I to nie tylko dla siebie, ale również dla rodziny czy w firmach. Dlatego też producenci aut nie kryją się z tym, że coraz częściej szykują auta, które designem mają przemawiać właśnie głównie do płci pięknej, a wewnątrz znajdziemy również rozwiązania funkcjonalne skierowane do pań.
Dlatego też na konkurs Women's World Car of the Year nie należy patrzeć wyłącznie jako na swego rodzaju ciekawostkę, a poważny plebiscyt, który z pewnością śledzą również z uwagą producenci aut. Tym bardziej, że w tym roku mamy już ósmą edycję konkursu, który z każdym rokiem się rozwija.
W tegorocznej edycji plebiscytu 25 jurorek z 20 krajów z sześciu kontynentów wybrało w pierwszym etapie 420 modeli, z których do drugiej tury wyłoniono 60 aut. Modele te były następnie poddane szczegółowym testom i dokładnej ocenie. Panie wybierały, poza główną kategorią, jeszcze zwycięzców w sześciu innych kategoriach.
Women's World Car of the Year 2017
Zwycięzcą tegorocznego konkursu został Hyundai Ioniq, którego doceniono m.in. za trzy ekologiczne wersje napędowe (EV, Hybrid oraz PHEV). W końcowej klasyfikacji koreański model okazał się lepszy od Mazdy CX-5.
Samochód rodzinny:
Tu do końca trwała zacięta rywalizacją pomiędzy Mazdą CX-5 oraz Hyundaiem i30. Ostatecznie, z niewielką przewagą, triumfował japoński SUV.
Samochód budżetowy:
W tym segmencie rynku bezkonkurencyjny okazał się Ford Fiesta. Ze sporą przewagą wyprzedził on Kię Niro oraz Citroena C3.
Samochód ekologiczny:
Tu nie ma żadnego zaskoczenia. Trzy ekologiczne wersje sprawiły, że w kategorii tej również zwyciężył Hyundai Ioniq. Za jego plecami uplasowała się Toyota Prius Plug-in, która nieznacznie wyprzedziła Kię Niro.
SUV/Crossover:
W najszybciej rozwijających się obecnie segmentach rynkowych największe uznanie pań uzyskał Peugeot 3008, wyprzedzając Mazdę CX-5 oraz Volvo XC60.
Samochody luksusowe:
W tej kategorii z dużą przewagą zwyciężyła nowa generacja BMW serii 5. Za jej placami znalazły się dwa inne modele z segmentu premium - Volvo S90 oraz Mercedes klasy E.
Samochód sportowy:
Zaciętą rywalizację do samego końca lepiej zakończyła jednak Honda Civic Type R, która okazała się nieznacznie tylko lepsza od Mazdy MX-5. Trzecie miejsce na podium uzupełniło BMW M2 Coupe.
Osobną kategorią był Samochód marzeń, jakie każda z pań jurorów chciałaby mieć w swoim garażu. Tak jak przed rokiem zwyciężył McLaren 720 S. Wśród najczęściej wymienianych znalazły się jeszcze Aston Martin Rapide S, Aston Martin DB11, Maserati Levante, Ferrari Portofino oraz Ferrari GTC4 Lusso.
Zwycięzcy poprzednich edycji World's Women Car of the Year:
2016: Jaguar F-Pace
2015: Volvo XC90
2014: Mercedes klasa S
2013: Ford Fiesta Ecoboost
2012: Range Rover Evoque
2011: BMW seria 5 i Citroen DS3
2010: Jaguar XF