KLR - Konrad Wróbel z pole position - Kia
Na suchym asfalcie nie brakowało dotkliwych dla aut kontaktów z betonowymi barierami, na szczęście kierowcy zawsze wychodzili z poobijanych aut bez najmniejszych urazów. Mechanicy mieli za to pełne ręce roboty. Na sobotnie kwalifikacje i niedzielne wyścigi jeden z kierowców musiał się nawet przesiąść do zapasowego Picanto.
Gdy przed pierwszą sesją kwalifikacyjną spadł deszcz i mocno się ochłodziło, wiadomo było, że łatwiej nie będzie. Silny, nadmorski wiatr i inne auta, które przed Picanto jeździły po torze w dużej mierze zdążyły go osuszyć. Pierwszą sesję kwalifikacyjną (Q1) wygrał Marcin Jaros. „Na przesychającym torze najważniejsze było znalezienie linii, która zapewniała najlepszą trakcję. Nie było łatwo, bo warunki zmieniały się dosłownie z okrążenia na okrążenie.” – powiedział najszybszy kierowca w Q1, który nie ukrywa, że trenował całą zimę i teraz są tego efekty.
Jaros, który wygrał pierwszą część kwalifikacji z czasem jednego okrążenia, wynoszącym 2 minuty i 18,680 s, wręcz zdeklasował rywali. Drugi w Q1, z wynikiem o aż 1,337 s gorszym, był Karol Urbaniak. Liczące 4307 m okrążenie toru w Zandvoort tylko Jarosowi udało się przejechać ze średnią prędkością powyżej 111 km/h (dokładnie – 111,81 km/h). Zawodnicy, którzy Q1 skończyli na miejscach od 2. do 5. byli od niego o 1 km/h wolniejsi.
W drugiej części tzw. czasówki wszystko wróciło do normy – ustabilizowała się pogoda, było słonecznie i tor był suchy na całej długości, a różnice w czasach między czołowymi zawodnikami znowu były minimalne. W Q2 różnica, wynosząca 1,318 s, dzieliła pierwszego i siódmego kierowcę w wynikach. Trzej najszybsi uzyskali czas okrążenia poniżej 2 minut i 18 sekund, aż sześciu kierowców na krętym torze osiągnęło średnią prędkość przejazdu okrążenia powyżej 112 km/h. Drugą sesję kwalifikacyjną (Q2) wygrał Karol Urbaniak, który okazał się szybszy od Konrada Wróbla o zaledwie 0,119 s.
Finałową rozgrywkę w gronie 10 najszybszych kierowców wygrał właśnie Konrad Wróbel, który jutro do wyścigu nr 1 wystartuje z pole position. „Wyciągnęliśmy wnioski z Q1 i z Q2, które ukończyłem na – odpowiednio – 5. i 2. pozycji i wszystkie udało się wcielić w życie w Q3.” – powiedział zwycięzca kwalifikacji. „Przy tak silnym wietrze bardzo ważne było, aby przejechać jak największą część okrążenia w tunelu za innym autem, nie popełniając przy tym nawet najmniejszego błędu. I udało się.” – dodał zadowolony z jazdy i z czasu Konrad Wróbel, który o ponad pół sekundy poprawił czas Karola Urbaniaka w Q2, uzyskując rezultat 2 minuty 17,069 s i średnią prędkość okrążenia 113,12 km/h.