Klasyka w serii
Wraz z nową wersją 911 we Frankfurcie pojawi się także limitowana seria tego modelu, nawiązująca do kultowych aut tej rodziny.
Chyba nic tak głęboko i skutecznie nie pozwala sięgnąć do portfeli bogatych miłośników motoryzacji jak limitowane serie ekskluzywnych aut. Porsche wzięło więc nową generację 911 i przemodelowało ją wykorzystując m.in. takie elementy jak tylny spojler wzorowany na spojlerze Carrery RS 2,7 z roku 1973. Nadwozie mocno przemodelowano dodając bardziej muskularne zderzaki i nadkola, światła a także przetłoczenie w dachu.
Wersja Sport Classic to jednak nie jest nieruchawy, muzealny obiekt. Sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,8 l ma moc 408 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Półtoratonowe auto rozpędza do 100 km/h w 4.6 sekundy, pozwalając mu osiągać maksymalną prędkość 302km/h. Spalanie wynosi średnio 10,6 l/100 km. W planach jest zbudowanie tylko 250 takich aut. Na rynek wejdą w styczniu, a cena w Wielkiej Brytanii to 140 000 funtów.
(mysz)