Klasa E Coupe - kolejny członek rodziny
Po limuzynie, odmianie kombi oraz wariancie All-Terrain do oferty nowej generacji E-klasy dołączy niebawem odmiana Coupe. Oficjalna premiera na początku stycznia na wystawie w Detroit, ale już teraz niemiecki koncern zdradził wszelkie szczegóły na temat swojej nowości.
Mercedes klasa E Coupe naturalnie bazuje na pozostałych wersjach niemieckiej limuzyny. Mamy więc podobną sylwetkę nadwozia, tę samą technologię, w tym jednostki napędowe, podobnie wykończone wnętrze oraz wyposażenie. W przypadku sylwetki nadwozia identyczna jest przednia część karoserii, z kolei proporcje oraz tył nadwozia przypomina design użyty w odmianach coupe Klasy C oraz S z szybko opadającą linią dachu oraz poziomymi LED-owymi światłami.
Podobnie ma się sprawa z wykończeniem wnętrza, gdzie znajdziemy te same rozwiązania oraz technologię. Centrum dowodzenia stanowią dwa duże ekrany. Pierwszy z cyfrowymi zegarami, zaś drugi do obsługi systemu multimedialnego.
Najnowsze coupe będzie wyraźnie większe od swojego poprzednika. Nadwozie E-klasy Coupe mierzy 4826 mm i jest o 123 mm dłuższe od poprzedniej generacji modelu. Jednocześnie nowy model jest o 74 mm szerszy (1860 mm) i o 32 mm wyższy (1430 mm), zaś jego rozstaw osi, wynoszący 2873 mm, jest dłuższy o 113 mm. Większe gabaryty zewnętrze przekładają się na większą ilość miejsca w kabinie i to zarówno dla przednich, jak i tylnych pasażerów, którzy dostali dodatkowe centymetry przestrzeni na swoje nogi, ramiona czy głowy.
W momencie debiutu rynkowego nowe coupe Mercedesa będzie oferowane w czterech wersjach silnikowych. Bazowy silnik benzynowy (E 200) ma pod maską dwulitrową jednostkę o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm (1200-4000 obr/min). Do 100 km/h wersja ta przyspiesza w 7,8 s. Również dwulitrowy silnik pracuje pod maską wersji E 300. Rozwija on jednak moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm (1400-4400 obr/min) i jest w stanie osiągnąć pierwszą setkę w 6,4 s. Topową odmianą w momencie debiutu rynkowego będzie wersja E 400 4Matic z trzylitrową jednostką V6 o mocy 333 KM i maksymalnym momencie 480 Nm (1600-4000 obr/min). W tej odmianie silnikowej osiągnięcie prędkości 100 km/h będzie możliwe już w 5,3 s.
Jedynym w ofercie dieslem będzie nowa, dwulitrowa jednostka wysokoprężna o mocy 194 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (1600-2800 obr/min). E-klasa Coupe E 220d trzycyfrową prędkość osiągnie w 7,4 s i będzie spalać średnio zaledwie 4 l/100 km.
Wszystkie odmiany silnikowe będą w standardzie oferowane z dziewięciostopniową przekładnią automatyczną 9G-Tronic.
W porównaniu do limuzyny zawieszenie wariantu coupe zostało obniżone o 15 mm. Za dopłatą można zamówić system Dynamic Body Control z regulowanym zawieszeniem, które posiada trzy tryby - Comfort, Sport oraz Sport+, bądź bardziej zaawansowane Air Body Control, które posiada również opcję Eco oraz możliwość indywidualnych ustawień.