Kia rozważa model Xrio. Co w takim razie z Kią Stonic?
Kia rozważa dodanie do swojego portfolio miejskiego crossovera Xrio, który miałby stanowić odpowiedź na utrzymujące się duże zainteresowanie tego typu samochodami. Sęk w tym, że w gamie koreańskiej marki znajdziemy już jednego przedstawiciela segmentu B SUV-ów, czyli Kię Stonic.
Kia niedawno wprowadziła do swojej oferty model XCeed, czyli SUV-a segmentu C bazującego pod względem technologicznym na najnowszej generacji Ceeda, który ma duże szanse, by stać się jednym z najlepiej sprzedających się modeli tej koreańskiej marki. I to właśnie od tych wyników może zależeć przyszłość kolejnego SUV-a w ofercie Kii. Jak twierdzi David Labrosse, szef europejskiego działu Kii, odpowiedzialny za planowanie nowych produktów, nic nie jest jeszcze przesądzone, ale dobre wyniki sprzedaży XCeeda mogą przekonać władze Kii, że warto postawić na jeszcze jeden model z tego segmentu rynkowego.
Według planów w przyszłym roku, czyli pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku, sprzedaż Kii Xceed powinna przekroczyć 80 tys. egzemplarzy, a w kolejnym nawet 100 tys. Z kolei ze względu na upływające lata spaść ma nieco sprzedaż Kii Sportage – ze 125 tys. w minionym roku do 110 tys. w obecnym aż do poniżej 100 tys. w 2020 r. Tym samym to Kia Xceed może stać się najpopularniejszą Kią wśród europejskich kierowców.
Obecność na rynku dwóch modeli w segmencie B-SUV wcale nie musi dziwić, choć naturalnie mogą one stanowić dla siebie konkurencję. Kia jednak pozycjonuje swoje modele typu SUV na podkategorie. W przypadku kompaktowych SUV-ów (klasa C) ma podkategorię C-low, do której należy wspomniany XCeed, a także C-high z Kią Sportage oraz Kią Niro. Różnica pomiędzy tymi modelami sprowadza się do nieco innej pozycji za kierownicą, jaką przyjmuje kierowca. W segmencie C-high siedzi on znacznie wyżej jak w typowym SUV-ie, zaś w C-low niżej jak w crossoverze. Podobną praktykę Kia będzie zatem chciała wprowadzić w segmencie B-SUV, gdzie Xrio byłby modelem z podwyższonym prześwitem jednak bardziej zbliżonym pod względem właściwości jezdnych do Rio. Tym samym Kia Stonic, której facelifting przewidziany jest na 2020 lub 2021 r., stanie się modelem bardziej przypominającym auta typu SUV.