Kia Optima kombi - znamy ceny i specyfikację
Oficjalna premiera pierwszego kombi Kii klasy średniej na polskim rynku miała podczas targów motoryzacyjnych w Poznaniu, we wrześniu ruszy jego oficjalna sprzedaż, ale już teraz koreańska marka ogłosiła pełną specyfikację oraz cennik Optimy kombi.
Mierząca 4.855 mm długości, 1.860 mm szerokości i 1.470 mm wysokości (długość i szerokość identyczna jak w wersji sedan, wysokość większa o 5 mm) Optima kombi, jak przystało na kombi, oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze pełne praktycznych rozwiązań. W porównaniu jednak do sedana odmiana kombi oferuje znacznie pojemniejszą przestrzeń bagażową (552 l). Na co dzień nabywcy Optimy kombi powinni docenić rozbudowany system podziału bagażnika i zabezpieczeń przed przesuwaniem się bagaży (elastyczna siatka, przesuwane przegrody, szyny w podłodze) oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, która otwiera się automatycznie, gdy kluczyk do auta znajdzie się w sąsiedztwie pokrywy bagażnika (od wariantu XL). Dzielone w proporcji 40:20:40 i składane oparcie tylnej kanapy należy do wyposażenia seryjnego modelu.
Zresztą już w podstawie (wersja M) dostaniemy w standardzie całkiem sporo, bo 7 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczną klimatyzację, system nawigacji z kamerą cofania, relingi dachowe oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
W drugiej w kolejności wersji wyposażenia L otrzymamy do powyższych reflektory ksenonowe, zegary z 4,3-calowym kolorowym wyświetlaczem, podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, czujniki parkowania z przodu i tyłu, system bezkluczykowy, systemy Kia Keep Lane Assist oraz Kia Speed Assist, tapicerkę skórzano-materiałową oraz 17-calowe felgi.
W wariancie XL otrzymamy natomiast reflektory LED z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, skórzaną tapicerkę, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele kierowcy i przedniego pasażera, system nawigacji Kia Navi System Plus z układem audio firmy Harman Kardon oraz 18-calowe felgi.
Z kolei wersje GT oraz GT Line nie oferuje jakichś nowych elementów wyposażenia, lecz będą się wyróżniać licznymi sportowymi elementami wykończenia. Oba warianty oferują sportową stylizację zderzaków, sportową kierownicę z czerwonymi przeszyciami, dedykowane dla tych wersji skórzane fotele, dwie chromowane końcówki wydechowe oraz wyłącznie dla odmiany GT elektroniczny generator dźwięku, sportowe zawieszenie oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Kia Optima Kombi będzie oferowana z trzema silnikami do wyboru. Podstawową jednostką jest turbodiesel 1.7 CRDi o mocy 141 KM. Dwulitrowy, wolnossący silnik 2.0 CVVL osiąga moc 163 KM, zaś najmocniejsza i najbardziej sportowa z wyglądu odmiana Optimy Kombi – 2.0 T-GDI GT – jest napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Optima w tej wersji oddaje kierowcy do dyspozycji 245 KM i 353 Nm, dostępne w przedziale już od 1350 obr/min do 4000 obr/min.
Standardowo, 1,7-litrowy turbodiesel współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Jako opcję będzie można wybrać nową, 7-stopniową skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami. Silnik 2.0 CVVL seryjnie współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Za dopłatą, do tego silnika można wybrać klasyczną automatyczną skrzynię biegów, również o sześciu przełożeniach. Najmocniejszy silnik Optimy Kombi standardowo współpracuje z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
Ceny Optimy kombi startują od 93.900 zł za słabszą odmianę benzynową, z kolei wersję wysokoprężną będzie można nabyć już od 98.900 zł. Najmocniejsza odmiana GT to wydatek minimum 153.900 zł.
Ceny Kii Optima kombi (kolejno wersje M/L/XL/GT Line/GT)
2.0 DOHC 163KM 6MT 93.900 / 106.900 / 128.400 / - / -
2.0 DOHC 163 KM 6AT - / 111.900 / 133.400 / - / -
2.0 T-GDI 245 KM 6AT - / - / - / - / 153.900
1.7 CRDi 141 KM 6MT 98.900 / 111.900 / 133.400 / - / -
1.7 CRDi 141 KM 7DCT - / 118.900 / 140.400 / 143.900 / -