Kia Optima - europejski debiut w Paryżu
Premiera należącego do segmentu D modelu Kia Optima była jedną z największych atrakcji tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Niektóre media uznały Optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca Magentisa robi niewiarygodne wrażenie – może nawet jeszcze większe niż cee’d, w czasach, gdy zastępował Cerato….
Światowa premiera tego śmiało i dynamicznie wystylizowanego samochodu, znanego w Korei jako ‘K5’ oraz jako ‘Kia Optima’ w innych krajach − odbyła się na New York International Auto Show w kwietniu bieżącego roku i dała początek międzynarodowemu sukcesowi sprzedaży. Wraz z planowanym na drugą połowę 2011 wejściem do Europy, w tym również do Polski, Kia Optima stwarza szansę na kontynuację tego trendu oraz wyraźne zwiększenie udziału Kia w segmencie D.
Kia Optima jest w każdym calu konstrukcją całkowicie nową. Jest to pojazd dłuższy, niższy oraz szerszy, który dysponuje wyraźnie wydłużonym rozstawem osi w stosunku do poprzednich propozycji Kia w tym segmencie i uosabia − jak mówi naczelny projektant Kia (CDO) Peter Schreyer − "ducha nieskrępowanej, atletycznej i wizualnej, sportowej energii".
Specyfikacja i wyposażenie Kia Optima będą naturalnie "skrojone" pod gusta europejskie. Od momentu swej premiery, auto dostępne będzie w Europie z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM oraz 136-konnym wysokoprężnym o pojemności 1,7 litra. W terminie późniejszym oferowana będzie także druga wersja 1,7-litrowego Diesla o podwyższonej do 160 KM mocy.
Źródło: KIA