Kia KV7 - minivan nowej ery
Nadwozie o bryle wielkiego pudła, z drzwiami bocznymi unoszonymi do góry oraz obszerne wnętrze z całą masą funkcjonalnych rozwiązań i nowoczesnych technologii - oto przepis Kii na współczesnego minivana "wagi ciężkiej".
Przepis ten znalazł zastosowanie w prototypowym modelu, kryjącym się pod symbolem KV7. Studyjny minivan Kii, przeznaczony do „transportu dużej ilości osób i mienia”, został właśnie odsłonięty na amerykańskich targach NAIAS 2011.
W nadwoziu KV7, designerzy koreańskiej marki zdołali połączyć prostotę z awangardowymi detalami. Choć karoseria prezentuje się z daleka jak istna szafa na kołach, po bliższym przyjrzeniu się poszczególnym elementom, zyskuje na atrakcyjności. Pas przedni wyróżniają poziome reflektory niczym w Hondzie Civic, linię boczną zdobią ogromne koła, zaś masywną część tylną urozmaica wyjątkowo wąski pas świateł.
Po otwarciu drzwi przednich o konwencjonalnej konstrukcji oraz drzwi tylnych w stylu Mercedesa SLS AMG Gullwing, naszym oczom ukazuje się sporej wielkości kabina pasażerska oświetlona ze wszystkich stron diodami LED.
Wnętrze zwraca na siebie uwagę awangardową deską rozdzielczą z dużym ekranem dotykowym, obracanymi fotelami, kanapą tylną umieszczoną wzdłużnie, jak również ekologicznymi materiałami wykończeniowymi. Nie należy także zapominać o rozbudowanym systemie informacyjno-rozrywkowym umożliwiającym podróżnym granie czy surfowanie po Internecie.
Do potężnych rozmiarów (4873 mm długości, 2033 szerokości i 1729 szerokości) i z pewnością niemałej masy własnej, dostosowano jednostkę napędową. KV7 otrzymał 2-litrowy silnik GDI wspomagany bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, który jest w stanie dostarczyć 285 KM mocy i 365 Nm momentu obrotowego. Jak na wygodnego minivana przystało, funkcję skrzyni biegów pełni „automat”.
Nie wiemy, czy prototypowa Kia doczeka się wersji produkcyjnej, gdyby jednak tak się stało, auto zastąpiłoby zapewne model Carnival.
Więcej zdjęć modelu w galerii