Kawasaki Ultra 300X - 290 KM na... wodzie!
Wakacje rozpoczęte. Wielu z nas przymierza się do wypoczynku nad wodą. Amatorzy mocnych wrażeń z pewnością spojrzą przychylnym okiem na skutery wodne. Jednym z najpotężniejszych jest Kawasaki Ultra 300X.
Z mechanicznie doładowanego, czterocylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra wykrzesano aż 290 KM przy 7750 obr./min oraz 263 Nm przy 7250 obr./min. Takie parametry w konfrontacji z umiarkowaną masą Ultra 300X (462 kg) zapewniają fantastyczne osiągi.
Aby początkujący również mogli cieszyć się modelem Ultra 300X, został on wyposażony w tryb SLO - Smart Learning Operation. Specjalny kluczyk ogranicza parametry silnika, ułatwiając stopniowe poznawanie możliwości sprzętu.
Nie zabrało też innych, ciekawych udogodnień. Tempomat przyda się na długich trasach, a elektryczny trymer pozwala na kontrolę kąta nachylenia głowicy pompy - wynikająca z niej możliwość uniesienia przedniej części kadłuba przydaje się na wzburzonej wodzie. Z kolei podczas manewrowania i pływaniu z dużymi prędkościami przydają się przednie deflektory kadłubowe i tylne sponsony. Pierwsze z wymienionych ograniczają rozpryskiwanie się wody, drugie optymalizują przepływ strug wody, zapewniając stabilność.
Kawasaki nie zapomniało też o środowisku. Tryb Eco zmienia mapy elektroniki sterującej silnikiem w celu ograniczenia zużycia paliwa. Dalsze oszczędności można wypracować, sugerując się podpowiedziami kontrolki Eco - ikona pojawia się, gdy skuter porusza się w optymalnym tempie - ślizgając się po wodzie z minimalnym oporem.
Na obszernej kanapie mogą podróżować trzy osoby. Kawasaki zadbało o miejsce na sporą ilość bagażu. Uszczelniony schowek ma 206 litrów pojemności. Flagowy skuter wodny Kawasaki niestety tani nie jest. Japoński koncern wycenił Ultra 300X na 73 000 zł.