Już pół miliona nowej Astry. Co wybierają nabywcy?
Samochód Roku 2016, który został po raz pierwszy zaprezentowany niemal dokładnie dwa lata temu, ma już na koncie ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy. To obecnie drugi pod względem wyników sprzedaży kompaktowy model na europejskim rynku.
Najnowsza generacja kompaktowego Opla zyskuje klientów licznymi zaletami, do których można zaliczyć z pewnością wyraźnie lżejszą konstrukcję, oszczędny napęd oraz rozwiązania z zakresu łączności cyfrowej oraz systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Opel Astra zajmuje drugie miejsce w Europie, ale również w Niemczech, który dla Opla jest przecież najważniejszym rynkiem. W bieżącym roku Astrze udało się nawet zdobyć pozycję lidera segmentu w Holandii.
Prawie 60 procent klientów decyduje się na przednią kamerę Opel Eye, która w połączeniu z licznymi systemami wspomagającymi kierowcę sprawia, że jazda Astrą jest bezpieczniejsza. Chętnie wybierane są również takie nowoczesne systemy jak rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu z alarmem przedkolizyjnym i funkcją autonomicznego hamowania awaryjnego. Ten ostatni system pomaga uniknąć najechania na tył pojazdu poprzedzającego lub przynajmniej złagodzić skutki takiego zdarzenia.
Mniej więcej co trzeci nabywca Astry zamawia tylne światła LED. Drugim pod względem popularności elementem wyposażenia po przedniej kamerze jest system Navi 900 IntelliLink. Około 55 procent egzemplarzy Astry sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w ten ultranowoczesny system multimedialny z ośmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym i zintegrowaną nawigacją. Mapy obejmują całą Europę.
Około co czwarty nabywca Astry decyduje się na dalsze podniesienie komfortu jazdy dzięki obsypanym nagrodami, ergonomicznym przednim fotelom z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców). Fotele te mają funkcje wentylacji i regulacji podparcia bocznego, a fotel kierowcy dodatkowo funkcję masażu, co jest unikatowym rozwiązaniem w klasie kompaktowej.
Dużym zainteresowanym klientów cieszą się obie najbogatsze wersje wyposażenia Astry. Ponad 60 procent nabywców Astry zdecydowało się na kupno wersji, zawierających znacznie więcej elementów i funkcji niż wersja podstawowa.