Już jest Pagani Huayra Roadster
Supersportowe Pagani Huayra w końcu doczekało się wersji z otwieranym dachem. Po raz pierwszy Roadster oficjalnie zostanie zaprezentowany na początku marca podczas wystawy samochodowej w Genewie, ale podobno wszystkie 100 egzemplarzy, jakie zostaną wyprodukowane, już zostało zamówione.
Choć często w przypadku wprowadzenia do oferty innej wersji nadwoziowej producenci idą na łatwiznę i zmieniają wyłącznie niezbędne minimum, to jednak w tym przypadku można dostrzec kilka zmian także w innych rejonach nadwozia, a nie tylko w okolicach dachu. Mamy więc nieco inny, węższy zderzak i większe wloty powietrza, a w tylnej części zmodernizowany dyfuzor. Jak informuje Pagani, wszystkie te zmiany mają na celu poprawę właściwości aerodynamicznych modelu oraz lepsze chłodzenie silnika.
Co może zaskakiwać, to mniejsza masa kabrioleta w stosunku do odmiany coupe. W przypadku wersji z otwieranym dachem niezbędne są dodatkowe wzmocnienia nadwozia, jednak Włosi wykorzystali do budowy nadwozia inny materiał - specjalne kompozyty na bazie włókien węglowych wzmocnione tytanem. Materiał ten jest lżejszy od typowych kompozytów węglowych o ok. 50 proc., a jednocześnie sztywniejszy o ok. 20 proc. Ponadto obniżono masę układu wydechowego, hamulcowego oraz kół. W efekcie waga Roadstera wynosi 1280 kg i jest o ok. 80 kg mniejsza od wersji zamkniętej.
Do wyboru będą dwie wersje Roadstera - z klasycznym, materiałowym dachem bądź wykonanym z włókna węglowego oraz ze szkła. Co ciekawe, w tej drugiej odmianie przy zamkniętym dachu, Roadster wygląda bardzo podobnie do wersji Coupe.
Wnętrze pasuje do charakteru nadwozia. Dominuje w nim beżowa skóra z niebieskimi przeszyciami. Do tego można znaleźć wiele elementów wykonanych z włókna węglowego oraz aluminium,
Pod maską otwartej odmiany Pagani znajdziemy mocniejszą, 6-litrową jednostkę V12 zapożyczoną od Mercedesa-AMG. Silnik ten rozwija moc 764 KM, osiągane przy 6200 obr/min, a maksymalny moment obrotowy równy 1000 Nm jest dostępny już od 2400 obr/min. Za przeniesienie napędu na koła tylnej osi odpowiada nowa, 7-stopniowa przekładnia automatyczna, która zapewnia jeszcze szybszą zmianę przełożeń.
Pagani nie podało jak dotąd osiągów swojej nowości. Mamy nadzieję, że uda się przebić wyniki osiągane przez Coupe, które i tak są więcej niż imponujące. Za zatrzymanie Roadstera odpowiadają hamulce karbonowo-ceramiczne firmy Brembo z tarczami o średnicy 380 mm oraz z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu. Na 20-calowych felgach z przodu i 21-calowych tylnych znajdziemy specjalnie opracowane dla tego modelu opony marki Pirelli.
Więcej szczegółów poznamy zapewne dopiero podczas wystawy w Genewie. Wiadomo jednak, że auta kosztującego 2,28 mln euro nie będziemy mogli nabyć. I nie chodzi tu wcale o wysoką cenę. Powstanie tylko 100 egzemplarzy Roadstera i wszystkie już znalazły właścicieli.