Już 40% sprzedaży Toyot w Europie stanowią hybrydy
Toyota jest liderem segmentu pojazdów hybrydowych nie tylko pod względem sprzedaży w liczbach bezwzględnych, ale również pod względem udziału aut z tego typu napędem w łącznej liczbie sprzedanych nowych samochodów. W Europie udział ten sięga już 40%.
Po pierwszym półroczu 2017 r. europejski oddział Toyoty ma na swoim koncie, razem z marką Lexus, 527 tys. sprzedanych aut. I choć wynik ten oznacza wzrost liczby zarejestrowanych nowych pojazdów o 11%, to jednak japoński koncern zajmuje dopiero 9. lokatę na Starym Kontynencie z udziałem rynkowym wynoszącym 4,9%.
Jeżeli jednak utrzyma się tendencja odchodzenia od aut z silnikami spalinowymi w kierunku hybryd oraz pojazdów elektrycznych, już niebawem ten ranking może wyglądać całkowicie inaczej.
Sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa w pierwszych sześciu miesiącach rok urosła aż o 44%, osiągając liczbę 208 300 egzemplarzy, z czego 185 500 stanowiły Toyoty (+52%). Hybrydy stanowią obecnie już 40% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, zaś w Europie Zachodniej aż 50% (w Europie Środkowo-Wschodniej 9%).
Wynik ten w dużej mierze jest zasługą dużego popytu na hybrydową odmianę crossover C-HR, który pojawił się w sprzedaży na europejskim rynku na początku tego roku. Toyotę C-HR z układem hybrydowym wybiera aż 80% nabywców tego modelu (w sumie 52 400) i jest to obecnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie. Dobre wyniki uzyskał także Yaris Hybrid (+7%, 47 500) oraz RAV4 Hybrid (+75%, 29 900).
Bardzo dobre wyniki hybrydowych Toyot to efekt szerokiej, bo liczącej aż 15 modeli gamy hybryd. Duża różnorodność modeli z napędem hybrydowym sprawia, że niemalże każdy może znaleźć odpowiedni hybrydowy model dla siebie.