Juggernaut i Ken. Mutacje BMW K 1600 GTL
Motocykl z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1,6 litra nawet w seryjnym wydaniu rozbudza wyobraźnię. Japońskie przedstawicielstwo BMW Motorrad postanowiło pójść krok dalej.
W ramach projektu Ignite Straight Six przekazano dwa egzemplarze turystycznego BMW K 1600 GTL w ręce firm zajmujących się customowymi motocyklami.
Zarówno Kenji Nagai z Ken’s Factory, jak również Keiji Kawakita z Hot-Dock Custom-Cycles bardzo poważnie podeszli do zadania. Z seryjnych jednośladów zostało niewiele - na dobrą sprawę tylko silniki, gdyż nawet ramy były modyfikowane.
Matowo-szary Juggernaut wygląda na sprzęt inspirowany Mad Maxem i obrazami z powieści Juliusza Verne'a. O minimalizmie nie było mowy. Tam, gdzie było to możliwe, Keiji Kawakita dołożył osłony, wskaźniki, śruby i nity. Owoc jego pracy prezentuje się imponująco.
Równie spektakularny, choć utrzymany w zupełnie innym stylu jest Ken’s Factory Special - jednoślad przygotowany przez Ken’s Factory. Tworzący go Kenji Nagai postawił na minimalizm i przyjemny dla oka połysk ręcznie obrabianego aluminium, z którego wykonano nawet siedzenie!