Jeździj taniej na LPG - Volkswagen Caddy BiFuel
W dobie horrendalnych podwyżek cen benzyny i oleju napędowego, auta zasilane gazem LPG stały się szalenie popularne. Volkswagen postanowił wykorzystać tą sytuację i wprowadził do oferty produkowanego w Poznaniu Caddy wersję BiFuel.
Pod maską nowej odmiany znalazł się 1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik, który może być zasilany albo benzyną, albo gazem LPG. W pierwszym przypadku zużycie paliwa wynosi 8 l/100 km, a emisja CO2 oscyluje wokół 187 g/km. W drugim zaś spalanie kształtuje się na poziomie 10,3 l/100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 167 g/km.
Choć przy jeździe na LPG zapotrzebowanie na paliwo wzrasta (co jest zupełnie normalnym zjawiskiem), używanie gazu zamiast benzyny znacznie mniej uszczupli portfel przyszłego właściciela Caddy BiFuel. Pierwsze z wymienionych paliw kosztuje obecnie w Polsce dwa razy mniej niż popularna „95-ka”.
Zbiornik na autogaz o pojemności 45 litrów zdecydowano się zamontować pod podłogą bagażnika, dzięki czemu nie ogranicza on tak ważnej w pojazdach użytkowych funkcjonalności. Wspomniany bak pozwala na przejechanie 460 km bez potrzeby tankowania LPG. Gdy to nie wystarczy, do dyspozycji jest jeszcze 60-litrowy zbiornik na benzynę, który gwarantuje zasięg niemal 1000 km.
Jak zapewnił nas Volkswagen, Caddy BiFuel już niebawem pojawi się w salonach sprzedaży.