Jetta będzie odrębną marką w strukturach Volkswagena
Choć w Polsce i generalnie w całej Europie Jetta nie jest tak popularnym modelem jak Golf czy Passat, to jednak są takie rynki, gdzie to właśnie ten sedan jest najlepiej sprzedającym się Volkswagenem. Aby maksymalnie wykorzystać tę popularność, w Chinach Jetta stanie się submarką Volkswagena z własną siecią sprzedaży.
Volkswagen Jetta to jeden z dłużej oferowanych przez niemiecki koncern modeli, którego pierwsza generacja ujrzała światło dzienne w 1979 r. (w Europie dwie generacje tego modelu sprzedawane były jako Vento oraz Bora). Dlatego też nie dziwi spora popularność tego modelu na wielu rynkach. W Chinach jest to wręcz jeden z najchętniej kupowanych zagranicznych modeli.
I to właśnie na chińskim rynku Jetta będzie oferowana jako odrębna marka. Samochody tej marki, których cena będzie kształtować się w granicach 10-20 tys. euro, będą kierowane do młodych osób z rozwijającej się klasy średniej, które poszukują dla siebie samochodu ze średniej półki cenowej. Obecnie poziom "usamochodowienia" w wielu dużych miastach z liczbą mieszkańców powyżej miliona nie przekracza 100 aut na 1000 mieszkańców. Oznacza to, że potencjał na wzrost sprzedaży w tych miastach jest ogromny.
Samochody marki Jetta będą produkowane przez spółkę FAW-Volkswagen w Chengdu. W planach jest jeden jeden sedan oraz dwa SUV-y. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na trzeci kwartał bieżącego roku.
Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży marki Jetta, utworzona zostanie nowa, a przy tym dość innowacyjna sieć sprzedaży. Do końca roku powstanie ok. 200 dealerów tej marki, którzy jednak poza tradycyjną sprzedażą w salonach będą sprzedawać również auta za pośrednictwem cyfrowych salonów sprzedaży, w centrach handlowych, a nawet w mobilnych punktach sprzedaży.
W ubiegłym roku sprzedaż Volkswagena w Chinach wyniosła 3,11 mln samochodów. Mimo 2,1-proc. spadku Chiny wciąż pozostają największym rynkiem zbytu dla niemieckiego koncernu z udziałem wynoszącym prawie 50%.