Jeszcze mocniejsze Audi RS3 Sportback
Równe 400 koni mechanicznych będzie pracować pod maską odświeżonego Audi RS3 Sportback, które oficjalnie zadebiutuje podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie, a w sierpniu pojawi się na pierwszych rynkach. Wariant Sportback dołączy tym samym do odmiany sedan, która swoją premierę miała jesienią ubiegłego roku w Paryżu.
400-konna jednostka TFSI jest najmocniejszym pięciocylindrowym silnikiem benzynowym, jaki można obecnie spotkać w produkcyjnym modelu. Z pojemności 2,5 litra inżynierom Audi udało się osiągnąć 400 KM, tj. o 33 KM więcej niż w poprzedniku. Jednocześnie silnik w odświeżonej wersji RS3 jest lżejszy o 26 kg. Z kolei maksymalny moment obrotowy o wartości 480 Nm (+15 Nm) jest osiągany w zakresie już od 1700 do 5850 obr/min.
Audi RS3 Sportback z mocniejszym silnikiem jest w stanie rozpędzić się do prędkości 100 km/h w 4,1 s, a maksymalnie do 250 km/h, jednak po zdjęciu elektronicznego ogranicznika, maksymalna prędkość wzrasta do 280 km/h. W celu uzyskania lepszej mieszanki silnik wykorzystuje podwójny wtrysk paliwa, jeden do kolektora dolotowego, a drugi do komory spalania. Według normy NEDC średnie spalanie RS3 Sportback wynosi 8,3 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 189 g/km.
Za przeniesienie napędu, naturalnie na cztery koła, odpowiada siedmiostopniowa przekładnia automatyczna S tronic, z kolei za optymalny rozkład momentu pomiędzy koła przedniej i tylnej osi odpowiada wielotarczowe sprzęgło hydrauliczne. RS3 Sportback może być za dopłatą wyposażony w sportowe zawieszenie RS, a także w układ ESP ze sportowym trybem. Kierowca ponadto ma możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami jazdy - comfort, auto i dynamic.
Za odpowiednie wrażenia podczas jazdy odpowiada obniżone o 25 mm i utwardzone zawieszenie, progresywny układ kierowniczy oraz powiększony o 20 mm rozstaw przednich kół. W standardzie RS3 Sportback wyposażony jest w 19-calowe felgi z oponami o rozmiarze 235/35 oraz tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm.
Zamówienia na odświeżone Audi RS3 Sportback będą przyjmowane od kwietnia, jednak fizycznie pierwsze egzemplarze pojawią się na europejskich drogach latem br. Na rynku niemieckim model ten będzie dostępny w cenie 54 600 euro, tj. o 1300 euro taniej niż RS3 sedan.